Modelul Metrorex, care a comandat trenuri mai late la metrou ce nu încap la peron, s-a mutat in Franţa. Societatea Naţională a Căilor Ferate Franceze (SNCF) a început un ambiţios program de modernizare a trenurilor regionale express "TER". Au fost comandate garnituri noi la companiile Astlom şi Bombardier, în sumă de 15 miliarde euro.
Acida publicaţie Le Canard Enchainé anunţă că noile vagoane sunt însă mai late decât dimensiunea căii de rulare şi nu pot trece prin gări.Ca atare este necesară taierea peroanelor pentru a scapă trenurile din strânsoare.
Operaţiunea costă suplimentar 80 de milioane de euro şi se derulează în câteva sute de gări, implicând chiar demolarea peroanelor pe toată lungimea lor.
Răspunsul de justificare al fratelui geaman al lui Bulă, instalat la Paris, a fost şi el importat de la Bucureşti: "am optat pentru confortul călătorilor, dar gările sunt prea vechi".