Publicaţia Newsweek va renunţa la ediţia tipărită şi va rămâne exclusiv în versiunea online, începând cu 2013, anul în care împlineşte 80 de ani de la înfiinţare, au anunţat redactorul-şef Tina Brown, fondator al The Newsweek Daily Beast Company şi Baba Shetty, CEO al aceleiaşi companii. Ultimul număr tiparit al ediţiei americane Newsweek va fi cel din 31 decembrie.
"Newsweek îşi va extinde prezenţa online şi pe tablete, care este în creştere, precum şi parteneriatele globale şi afacerea din domeniul evenimentelor”, se arată în anunţ. În versiunea online, publicaţia se va numi Newsweek Global. Pentru a se susţine financiar, ea va apela la accesul contracost la conţinutul său.
Motive
Anunţul privind renunţarea la print explică şi motivele care au atras această decizie: afacerea era afectată tot mai mult de reducerea veniturilor din publicitatea pentru print, în timp ce conţinutul distribuit online şi prin e-readere este în creştere. Newsweek, lansată în 1933, esta a doua cea mai mare publicaţie săptămânală de informaţii din SUA, după Time.
Totodată, conducerea Guardian News&Media, compania care editează The Guardian şi Observer, a anunţat că analizează posibilitatea trecerii exclusiv în mediul online. Şeful companiei ar intenţiona să păstreze doar varianta online în SUA, înainte de a recurge la aceeaşi măsură şi în Marea Britanie. În ultimii ani, compania Guardian News&Media a fost nevoită să taie din suplimentele importante ale ziarului The Guardian şi să renunţe la aproximativ 100 dintre cei 650 de angajaţi din zona editorială.