Cifra de afaceri din sectorul auto din România a ajuns, în 2013, la 16,88 miliarde de euro, în creştere cu 26% faţă de anul precedent, în timp ce Dacia a exportat 93% din totalul producţiei, iar Ford întreaga producţie de la Craiova, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de specialitate, Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România /ACAROM/ şi vice-preşedintele Dacia.
'În România, industria de automobile şi-a continuat o creştere, chiar dacă a trebuit să traversăm, ca toată lumea, o perioadă de criză destul de delicată. Cu toate acestea, putem vorbi de o creştere dublă a producţiei auto autohtone, de la 241.000 de automobile, în 2007, la 410.959 unităţi, în 2013. Cu creşterea pe care am anticipat-o pentru 2014, înseamnă că suntem pe o pantă crescătoare. La aceste realizări, şi mă refer la automobilele pe roţi, se adaugă CCAD, adică sub-ansamblele şi componentele, care se expediază în alte zone ale lumii unde ele sunt utilizate la aceeaşi gamă de automobile. În 2013, la Dacia producţia a crescut cu 15,8% faţă de anul precedent. Piaţa auto din România a început să se relanseze. În primele opt luni din 2014, vânzările s-au apropiat de nivelul întregului an 2013, respectiv 53.816 unităţi (+29.39% faţă de perioada similară din 2013). Continui să spun că este inadmisibil ca, de 11 ani, doar unul dintre autovehicule înmatriculate în România să fie nou şi 10 second-hand. În cazul Dacia, 93% din producţie a fost exportată, în timp ce Ford şi-a exportat toată producţia. Cifra de afaceri din sectorul auto din România a ajuns, în 2013, la 16,88 miliarde de euro, cifric peste 11% faţă de PIB, în creştere cu 26% faţă de anul anterior. Din acest total, 5,26 miliarde de euro au ieşit din automobile pe roţi, şi aproape 11,6 miliarde de euro din componente din toate categoriile mari', a spus Stroe.