x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cu mama la psiholog

Cu mama la psiholog

16 Ian 2009   •   00:00

Ai un copil hiperkinetic pe care nici o educatoare nu vrea să-l primească la grădiniţă, ai luat o notă mică şi nu ştii cum să-ţi anunţi părinţii severi, prietenul te presează să faci sex, deşi nu eşti decât în clasa a VI-a, sau poate eşti un “tocilar” invizibil pe care nu-l observă nimeni în clasă. Puteţi scrie tot ce vreţi, fără să vă fie frică sau jenă, fie că sunteţi elevi, părinţi sau profesori pe e-mail: scoala@jurnalul.ro sau la adresa Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D, etaj VIII, Sector 1, Bucureşti. Consilierii şcolari vor oferi soluţii pentru problemele voastre în pagina de Şcoală.



“Problema majoră a elevului din ziua de azi este că îşi zice că e original, dar de fapt urmează turma, sunt băieţi deştepţi, care sunt duşi de anturajul prost şi nu mai citesc, pentru a nu deveni batjocura altora. Cum pot să îi determin să pună mâna pe o carte?” (Ana B., învăţătoare, Cluj)

“Cultura şcolară a avut întotdeauna subculturi concurente. Este un fapt de la care în mod necesar trebuie pornit atunci când încercăm să decriptăm comportamentele, atitudinile elevilor faţă de exigenţele şcolare. Putem interpreta aceste conduite şi ca forme de rezistenţă la un tip de cultură dominantă pe care instituţia şcolară încearcă să o promoveze, dar şi ca pe o formă de identificare a elevilor cu norme şi reguli prin care aceştia îşi afirmă propriile exigenţe, mai mult sau mai puţin difuze în raport cu un mecanism instituţional. Şcoala până la urmă este şi produsul încărcat cu semnificaţiile pe care elevii/tinerii i le acordă. Deşi există riscul de a ne replia în spaţiul truismelor, putem încerca să construim noi întâi “povestea” – într-o accepţiune, să spunem, postmodernă – care să suscite curiozitatea. Curiozitatea declanşează apoi întrebarea, care la rândul ei iniţiază căutarea. Probabil aceasta este una din posibilele modalităţi prin care lectura să capete o pondere mai consistentă în arealul preocupărilor elevilor.
 
Psihopedagog Florea Robert Florin coordonator al Centrului Municipiului Bucureşti de Asistenţă Psihopedagogică

×
Subiecte în articol: scoala