Jurnalul.ro Ştiri Observator Descoperire inovatoare în lumea medicală! Un simplu test de sânge poate identifica până la opt forme de cancer incipient

19 Ian 2018   •   16:49

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea "Johns Hopkins" au cercetat şi testat o metodă care poate detecta nu mai puţin de opt forme comune ale cancerului, scrie BBC.Este vorba despre un test anual menit să descopere cancerul în stadii incipiente şi să salveze vieţi. Experţii britanici se declar „extrem de încântaţi” de descoperirea făcută.

Unul dintre cercetători a anunţat că cercetarea este în plină desfăşurare, pentru a fi testată eficacitatea de detectare a cancerelor în stadiu incipient.

Testul CancerSEEK caută mutaţiile în 16 gene care apar în cazul cancerelor şi opt proteine care sunt produse de obicei.

În varianta experimentală, el a fost folosit pe 1.005 pacienţi bolnavi de cancer ovarian, hepatic, gastric, de colon, pancreatic, esofagian, pulmonar ori de sân, care nu au afectat deocamdată alte ţesuturi.

Per ansamblu, testul a descoperit 70% dintre cancere.

"Detectarea timpurie este critică, iar rezultatele sunt palpitante. Cred că va avea un impact enorm în mortalitatea dată de cancer”, susţine medicul Cristian Tomasetti, de la Facultatea de Medicină a Universităţii Johns Hopkins.

Cinci dintre cele opt forme de cancer investigate nu pot fi detectate în formă incipientă.

De exemplu, cancerul pancreatic este o formă care dă simptome atât de puţine, încât este descoperit foarte târziu, astfel că patru din cinci pacienţi mor în primul an de la diagnosticare.

Identificarea tumorilor într-un moment în care pot fi încă operate ar fi "o diferenţă dintre zi şi noapte” pentru supravieţuire, a mai spus Tomasetti.

Acum, CancerSEEK este testat pe pacienţi care nu au fost diagnosticaţi cu cancer. Observator.tv