x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Drept de veto la viteză mare

Drept de veto la viteză mare

de Mara Raducanu    |    11 Mai 2011   •   19:08

Comisarul şef de poliţie, Lucian Diniţă, director al Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR), a declarat azi într-o conferinţă de presă că, în situaţia în care autoritatea publică locală "apreciază că nu este oportună ridicarea vitezei” legale în localitate, "are drept de veto”.

"O serie întreagă de drumuri naţionale au fost modernizate. Ele oferă alte condiţii de circulaţie. La mijlocul anului 2010, am lansat o consultare către autorităţile publice locale în ideea de a-şi exprima acordul vis-a-vis de creşterea pragului de viteză de la 50 de kilometri/oră la 70 de kilometri/oră. Un număr de 88 de autorităţi publice locale au fost de acord cu ridicarea pragului minim de viteză la 70 de kilometri/oră în localităţi. Dacă autoritatea publică locală apreciază că nu e oportună ridicarea vitezei, are drept de veto”.

Şeful de la Rutieră a adăugat că, în situaţia în care autorităţile locale sunt de acord cu creşterea pragului de viteză, Poliţia Rutieră îl poate creşte, în limitele unei siguranţe. "Mărirea pragului de viteză nu poţi să o faci aleatoriu. Dacă drumul e proiectat pentru 50 de kilometri la oră, nu poţi să-l faci pentru 70 sau 100, numai în ideea de a asigura o anumită fluenţă. El trebuie să aibă şi o anumită dotare, or, de vreme ce dotările nu vor fi corespunzătoare vitezei dorite, nu vom admite creşterea vitezei numai de dragul de a mulţumi pe cineva", a spus el. Lucian Diniţă a reamintit că în 2009, 2010 şi 2011 s-a constatat o reducere constantă a numărului de accidente şi de victime.

"Trebuie avut în vedere că, dacă măreşti viteza, amplifici riscul producerii accidentelor, dar, în acelaşi timp, dacă reduci viteza, rişti, la un moment dat, ca pe tronsonul respectiv să nu-ţi respecte nimeni regimul de viteză şi, când scapă de zona de restricţie, să treacă la viteze superioare şi infrastructura nu e proiectată pentru ele”, a spus el. Diniţă a adăugat că se fac studii în privinţa posibilităţii de ridicare a pragului minim de viteză, la nivelul Direcţiei Rutiere.

×