Ministerul Economiei şi Finanţelor nu are interesul să scadă preţurile la combustibil, pentru că astfel colectează la buget mai mulţi bani.
Atât ministerul, cât şi Consiliul Concurenţei ar trebui să intervină în problema preţurilor la carburanţii vânduţi pe piaţa românească care nu reflectă evoluţia barilului de petrol, potrivit lui Iulian Iancu, preşedintele Comisiei de Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor. Iancu a spus că ministerul de Finanţe, care voia supraimpozitarea profiturilor petroliere, n-a avut curajul să aplice "taxa Robin Hood” pentru este avantajat de preţurile mari practicate deoarece astfel se strâng mai mulţi bani din accize la bugetul de stat.
Afirmaţiile vin după ce o analiză a Jurnalului Naţional a arătat că preţurile pe litrul de carburant sunt cu 3.000-8.000 de lei vechi mai mari faţă de anul trecut, deşi barilul de ţiţei este 67 de dolari iar la finele lui octombrie 2007 barilul era 94 de dolari.
Ieri, companiile petroliere au anunţat că vor reduce începând din această zi preţurile practicate la carburanţi. Petrom ieftineşte atât motorină, cât şi benzina cu 900 de lei vechi pe litru. Astfel, benzina Premium fără plumb 95 costă 3,53 lei/litru, Top Premium fără plumb 99+ va fi de 3,86 lei/litru, iar sortimentele OMV Carrera 95 şi OMV Carrera 100 costă 3,63 lei/litru, respectiv 4,26 lei/litru. Motorinele OMV Sprint Diesel şi OMV Premium Diesel sunt comercializate cu 3,88 lei/litru şi 4,16 lei/litru, iar Top Euro Diesel 4 şi Euro Diesel 4 costă 3,83 lei/litru, respectiv 3,75 lei/litru.
Şi Rompetrol a redus tarifele cu cinci bani pe litrul de benzină şi cu trei la motorină. Benzina Premium E4 este 3,75 lei pe litru, Efix 95 are un preţ de 3,80 lei, iar benzina Euro Super 98 fără plumb este ândută cu 4,43 lei pe litru. La motorină, Efix Diesel costă 4,09 lei, iar Super Euro 5 este 4,38 lei.
Citește pe Antena3.ro