x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Inevitabila transformare digitală

Inevitabila transformare digitală

24 Mai 2016   •   11:56
Inevitabila transformare digitală
Sursa foto: PAUL BUCIUTA/PAUL BUCIUTA/ Marea Dragoste

În 2016, tehnologia este peste tot în jurul nostru și, deși nu suntem tot timpul conștienți de acest fapt, soluții inovatoare stau la baza a din ce în ce mai multe procese și activități în jurul nostru, revoluționând industrii dintre cele mai diverse.

Estonia este una dintre cele mai avansate națiuni din lume din punct de vedere al digitalizării. Pe lângă votul online, semnătura electronică acceptată universal și accesul la peste 1.000 de servicii digitale publice și private, în 2015, Estonia a lansat conceptul „Country as a Service”. Astfel, aceasta oferă posibilitatea oricărui utilizator de internet din lume de a deveni un e-rezident al țării. Integrând toate serviciile de care ar avea nevoie și simplificând procedurile birocratice, facilitează și încurajează crearea de companii online. Astfel, vor exista companii fără nici o legătură fizică cu Estonia, ci doar cu prezență digitală, dar care vor plăti taxe către aceasta.

Revoluția tehnologică în Estonia a prins amploare odată cu crearea unui departament al CIO – Chief Inovation Office - în cadrul Ministerului Afacerilor Economice și Comunicațiilor, cu rolul de a coordona și supraveghea implementarea proiectelor privind digitalizarea guvernării.

Rolul CIO-ului într-o organizație este de a fi o forță inovativă și de a provoca în mod constant statu-quo-ul, mentalitatea potrivit căreia „așa se face mereu”, găsind și introducând noi soluții de creștere a eficienței, reducere a costurilor și optimizare a satisfacției clienților. Conceptul de CIO, apărut în mediul de afaceri, a devenit o necesitate și a fost implementat de majoritatea organizațiilor și de guvernele statelor orientate spre dezvoltare tehnologică.

Pe de altă parte, România, deși a digitalizat cu succes unele servicii publice, îi lipsește această entitate integratoare care să aibă o viziune de ansamblu și să lucreze pentru a evita redundanța dintre diferitele agenții și pentru a reduce procesul birocratic.

Bogdan Padiu, CEO Teamnet Group, este de părere că „ultimii ani au însemnat pentru România progrese semnificative în ceea ce privește tehnologizarea.” Cu toate acestea, Padiu afirmă că „este momentul să evoluăm dincolo de statutul de consumator de tehnologie, să ne afirmăm și să consolidăm poziția de generatori de tehnologie și inovație. Dacă abordăm situația actuală la nivel național din perspectiva unei organizații, dacă ne gândim la întreaga țară ca fiind o companie care trebuie să fie competitivă, inovatoare și profitabilă, devine clar că este absolut necesar un CIO, care să se ocupe de dezvoltarea și implementarea strategiilor și politicilor de transformare digitală la nivel național.”

Definirea strategiei transformării digitale din perspectiva unui CIO și centralizarea proiectelor de digitalizare, în așa fel încât să se evite suprapunerea ariilor de activitate și a rolurilor, ar contribui la realizarea unei eGuvernări eficiente. Transformarea digitală este un concept larg, ce include un întreg spectru de activități, de la competențe până la procese necesare. Acestea au scopul de a valorifica într-un mod cât mai eficient schimbările și oportunitățile aduse de dezvoltarea tehnologiilor digitale și a impactului pe care folosirea acestora îl produce la nivelul societății.

De asemenea, CEO-ul Teamnet susține că „absorbția fondurilor europene, un capitol, de altfel, deficitar pentru România, ar putea fi mai ușor remediată prin folosirea platformelor online, așa cum se întâmplă în Estonia. O platformă online integrată poate facilita informarea și accesul antreprenorilor la aceste fonduri și ar elimina birocrația agențiilor județene. O mai bună absorbție a acestor bani și folosirea lor inclusiv pentru procesul de transformare digitală pot crește eficiența companiilor, generând creștere economică.”

Cu numai câțiva ani în urmă, transformarea digitală ar fi însemnat pentru cele mai multe organizații investiții costisitoare în infrastructură, hardware, soluții IT și specialiștii aferenți. Astăzi, cu ajutorul integratorilor de sisteme și a aplicațiilor bazate pe cloud, orice companie sau organizație poate avea acces facil la cele mai noi și eficiente soluții de business.

„Mediul de afaceri optează tot mai mult pentru soluții de tip „Sofware as a Service”, unitare, integrate și adaptate specificului și necesităților business-ului. Astfel, în funcție de cerințe, organizațiile au acces la soluții online integrate și securizate la un nivel la care în trecut aveau acces doar companiile mari cu departamente IT masive și costisitoare” a completat Bogdan Padiu.

Inovația tehnologică face ca transformarea fundamentală a modelelor clasice de afaceri să fie inevitabilă. Noile tehnologii au avut dintotdeauna acest efect, însă, ritmul actual al dezvoltării este într-o continuă accelerare și depășește capacitatea organizațiilor, guvernelor și societății de a ține pasul. Contextul macroeconomic al ultimilor ani a pus o și mai mare presiune asupra companiilor pentru a transforma modelele de business și a accentuat nevoia de creștere a competitivității și agilității în piață prin acest concept de transformare digitală.

Teamnet, un puternic susținător al transformării digitale și un integrator de sisteme în continuă creștere în Europa și Orientul Mijlociu, are o experiență vastă pe partea de consultanță în implementarea proiectelor europene, investind constant în competențele sale cheie de cloud, robotică, managementul situațiilor de urgență, engineering și IT managed services.

Continut sustinut de Teamnet

×
Subiecte în articol: teamnet