Cu cauciucuri de iarna sau fara? Aceasta este intrebarea valabila nu doar pentru soferi, ci si pentru oamenii legii. Si, cum subiectul cauciucurilor de iarna este unul "la moda", gurile rele spun ca nici oamenii legii nu prea ar fi reusit sa-si echipeze pana in prezent toate masinile din dotare. Remuneratie mica, dupa buget! Insa, mare grija, ca, vorba aia, nici iarna nu-i ca vara!
Iata, cum stau -cel putin statistic -masinile politiei cu dotarile de iarna. Am aflat ca autospecialele de Politie Rutiera sunt echipate 100%, in timp ce masinile din cadrul structurilor de Ordine Publica,doar 85% sunt pregatite pentru sezonul rece. "Autospecialele aflate in dotarea formatiunilor de Politie Rutiera au fost echipate corespunzator, cu anvelolope de iarna, in proportie de 100%, cele din cadrul structurilor de Ordine Publica au fost echipate in proportie de 85%. Pentru masinile ramase neechipate au fost demarate procedurile pentru echiparea corespunzatoare a acestora" potrivit datelor oferite de IGPR in ceea ce priveste problematica anvelopelor.
Doar la parada de 1 Decembrie
Potrivit unor surse din cadrul politiei, cea mai tare achizitie din dotarea Politiei Rutiere, automobilul Lotus Evora S, un model de peste 70.000 de euro- nu a fost si nici nu va fi echipata pentru perioada rece. Asa ca, "vitezomana" politiei, masina care poate atinge 100 kilometri pe ora in 4,8 secunde, va mai iesi o "tura" la parada de 1 Decembrie, dupa care va intra pentru o vreme "in somaj de iarna". Viteza maxima pe care o poate inregistra "bijuteria" de la Rutiera este de 208 km/h. Masina este folosita pentru supravegherea arterelor aglomerate, cu risc sporit si pentru misiuni de patrulare si interventie rapida. Asa ca, iarna, spun oamenii legii, nu prea ar mai avea atat de mult de alergat dupa soferii vitezomani... In plus, masina este joasa si nu ar putea inainta prin nameti chiar daca ar avea cauciucuri de iarna.
Amenzi doar pentru zapada,gheata si polei...
Dincolo de discutiile aprinse purtate pe tema cauciucurilor de iarna-vara-<>, un lucru e sigur! Anvelopele devin obligatorii in conditii meteo specifice: drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Acestea trebuie sa fie omologate si sa poarte marcajul M+S (sau M.S, sau M&S). Nu sunt recomandate anvelope de iarna second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care inaltimea profilului lor este mai mica de 4 mm. Anvelopele denumite comercial "all seasons" sau 4S, ca si cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate daca au marcajul specific anvelopelor de zapada M+S, M.S., M&S. Daca iarna va prinde totusi neechipati, va pot paste amenzi de la 600 de lei pana la 8000 de lei!