x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Ministrul Educaţiei: Mai puţine discipline pentru elevi

Ministrul Educaţiei: Mai puţine discipline pentru elevi

de Mara Raducanu    |    04 Feb 2015   •   19:51
Ministrul Educaţiei: Mai puţine discipline pentru elevi
Sursa foto: Dragos Stoica/Intact Images

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, afirmă că “sunt mult prea multe” materii pe care elevii de la gimnaziu în sus trebuie să le înveţe şi că “ar trebui diminuat numărul de discipline”. Ministrul a precizat într-un interviu acordat Agerpres că îşi doreşte simplificarea curriculei, explicând că ar dori ca “ai noştri copii să nu mai transporte un ghiozdan de 7-8 kg”. “În opinia mea, este puţin acceptabil, ca să nu spun inacceptabil, ca un elev să aibă 18 discipline pe săptămână, sunt mult prea multe. Ar trebui diminuat numărul de discipline”, a mărturisit Sorin Cîmpeanu. În ceea ce priveşte manualele digitale, ministrul Educaţiei a anunţat că Abecedarul va fi disponibil săptămâna viitoare “în toate şcolile din România. Este vorba de un număr de circa 190.000 de manuale, în cele şase versiuni”.

Adio concursuri cu taxă în şcoli!
Cât priveşte concursurile cu taxă organizate până acum de şcoli, ministrul a declarat că a fost o solicitare generală de interzicere a colectării de fonduri în instituţiile de învăţământ. “În acest regim al colectării de fonduri în şcoli se încadrează şi taxa de participare pentru concursuri private. Există organizate de Ministerul Educaţiei o serie completă de concursuri fără taxă. Pe de altă parte, nu neg nici importanţa pregătirii elevilor în vederea participării la astfel de concursuri (...). Astfel de concursuri, cu taxă, conform unui ordin de ministru de la începutul lunii decembrie, înainte să preiau acest mandat, nu mai pot fi organizate în instituţiile de învăţământ preuniversitar de stat”, a declarat Cîmpeanu. Ministrul Educaţiei a mai spus că are în vedere “implementarea unui sistem de evaluare, acreditare a unităţilor after school. “Sunt importante, dar părinţii trebuie să ştie unde îşi lasă copiii, în ce condiţii - deci un sistem de evaluare şi acreditare a unui after school, indiferent că este vorba de acest sistem în domeniul public sau privat, cu atât mai mult în domeniul public, unde pentru after school se foloseşte infrastructura şcolii de stat”.

×