Potrivit Ministerului Afacerilor Interne, începând de miercuri, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov vor putea obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces.
Astfel, activitatea de înregistrare a evenimentelor de viață, naștere și deces, desfășurată de către ofițerul de stare civilă, se va realiza în format digital.
„În luna aprilie, punerea în funcțiune a „Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, a fost inițiată la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale ale județului Ilfov, prin înregistrarea în format digital a deceselor și nașterilor și, având în vedere rezultatele obținute, miercuri, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, precum și al direcțiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat operaționalizarea S.I.I.E.A.S.C. la nivelul celor 7 municipii reședință de județ. O nouă etapă privind extinderea S.I.I.E.A.S.C. este preconizată a se realiza la data de 10 mai 2024, prin includerea anumitor unități administrativ-teritoriale de la nivelul județelor Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș”, transmite MAI într-un comunicat de presă.
Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic se va realiza etapizat, urmând a se finaliza în 24 septembrie 2024.
(sursa: Mediafax)