SCRISOARE DE LA UN CITITOR
În minunata noastră Capitală, de altfel,
pentru necunoscători una care se vrea a fi şi europeană, totul se rezumă la
plătit taxe. Bineînţeles din
buzunarul nostru! Dacă respirăm (deşi Bucureştiul cam miroase a poluare),
scoatem banul, dacă circulăm cu maşina, scoatem banul, dacă vrem să ne parcăm autoturismul,
scoatem banul…
În minunata noastră Capitală, de altfel, pentru necunoscători una care se vrea a fi şi europeană, totul se rezumă la plătit taxe. Bineînţeles din buzunarul nostru! Dacă respirăm (deşi Bucureştiul cam miroase a poluare), scoatem banul, dacă circulăm cu maşina, scoatem banul, dacă vrem să ne parcăm autoturismul, scoatem banul… Cred că am ajuns să plătim dări doar pentru simplul fapt că existăm şi că sîntem români. Aşa se explică faptul că parcările firmei Dalli Exim SA, înfiinţată în 1993 de omul de afaceri Dorin Cocoş, s-au transformat în adevărate vaci de muls, arzîndu-l la buzunar pe bietul om, care de bine, de rău trebuie să-şi parcheze maşina pe undeva. Scrisoarea pe care domnul Dan Măchiţă a trimis-o la redacţia ziarului nostru vorbeşte exact despre problema parcărilor şi despre jaful la drumul mare făcut de firma lui Cocoş.
INCREDIBIL, DAR ADEVĂRAT! Iată ce ne relatează cititorul: "Avînd
serviciul în apropierea Pieţei Matache,
parcam dimineaţa maşina proprietate personală pe Calea Griviţei, în dreptul
Agenţiei CFR sau a firmei Rădăcini, care se află vizavi. În jurul datei de
01.06.2008, pe ambele sensuri de mers din această zonă pe banda 1 de circulaţie
au fost trasate cu vopsea locuri de parcare şi au fost amplasate panouri inscripţionate
cu «Parcare cu plată timp limitat 1 oră», panouri ale firmei Dali. În aceste
condiţii mă văd nevoit să caut dimineaţa alt loc de parcare, care şi aşa sînt puţine în această zonă,
pentru că nu îmi permit să plătesc în fiecare zi taxa de parcare pentru 8 ore. Vă
rog să-mi comunicaţi punctul dumneavoastră de vedere privind legalitatea amplasării
unei parcări private pe banda 1 pe ambele sensuri de circulaţie ale unei artere
destul de aglomerate cum este Cale Griviţei şi măsurile ce urmează să le luaţi
în cazul în care s-a comis, să-i spunem "bland", o greşeală. Eu înţeleg
interesele firmei Dali şi a acţionarilor din spatele acestei firme de a se
îmbogăţi peste noapte amplasînd panouri pe arterele Bucureştilui dar ce se va
întîmpla dacă vor apărea şi alţi solicitanţi care vor transforma benzile de
circulaţie în parcări private? Dacă firma
Dali într-adevăr vrea să-şi dezvolte activitatea, ar fi fost mai corect să
cumpere un teren pe care să-şi amenajeze locuri de parcare, care şi aşa sînt puţine
în Bucureşti."
RĂSPUNS "LA OBIECT". Sîntem siguri că răspunsul domnului Gheorghe
Udrişte(aflat la una dintre ultimele lui semnături), director în cadrul Direcţiei Transporturi Drumuri şi Sistematizarea
Circulaţiei, "l-a lămurit" pînă peste cap pe Dan Măchiţă. Probabil,
domnul Udrişte a vrut să pară spiritual, inteligent şi la obiect pe problema în
cauză, dar nu i-a prea ieşit. Iată argumentele acestuia vizavi de problema
cititorului nostru. "La parcările publice de interes general din zona la care
faceţi referire a fost introdus regimul de plată în scopul menţinerii unui grad
cît mai ridicat al rotaţiei utilizatorilor. Din verificările efectuate după
introducerea acestui regim s-a constatat faptul că numărul de locuri de parcare
libere a crescut. Accesul în zonă se poate realiza facil cu toate tipurile de
mijloace de transport public (autobuz, troleibuz, tramvai, metrou)". Concluzia?!
– Stimate domn, plătiţi "conştiincios" în continuare. Din răspunsul
lui Gheorghe Udrişte rezultă faptul că sîntem pe drumul cel bun. Trebuie doar să
găsim luminiţa de la capătul parcărilor Dalli.
• Citiţi aici răspunsul domnului Gheorghe Udrişte -format pdf