Acum câteva zile, părţile implicate în ecuaţia aviatică (UTI şi ROMATSA) au primit draftul raportului de cercetare a accidentului aviatic produs la 30 decembrie 2007.
Acum câteva zile, părţile implicate în ecuaţia aviatică (UTI şi ROMATSA) au primit draftul raportului de cercetare a accidentului aviatic produs la 30 decembrie 2007.
Potrivit lui Alexandru Ciucă, preşedintele Comisiei de anchetă, rezultatele finale vor apărea la sfârşitul acestei săptămâni. Pâna una alta, Astra-Uniqa, asigurator al aeronavelor TAROM, va trebui să despăgubească societatea pentru daunele produse aeronavei cu 10 milioane de dolari. Însă, mare atenţie! Deşi regulile pieţei de asigurare de aeronave impun plata daunelor produse, după stabilirea clară a circumstanţelor în care s-a produs incidentul, asigurătorul are dreptul să ceară despăgubiri chiar celui stabilit vinovat.
VINOVAŢII. După ascultarea înregistrărilor şi intervievarea celor în cauză s-a stabilit că vinovaţi de coliziunea "avion-maşină" sunt lucrătorii din turnul de control, a căror activitate în ziua respectivă s-a dovedit a fi una defectuoasă. Deşi s-au declarat mulţumiţi de rezultatele anchetei, după studierea raportului cei din cadrul grupului de firme UTI au totuşi şi câteva observaţii pe care speră să le lămurească cu preşedintele Ciucă. "O să solicităm în primul rând completarea timpilor indicaţi în raport cu secundele aferente. Este foarte important în momentul în care faci o astfel de analiză completă să ai orele, minutele şi secundele exacte. În plus, în raport se precizează faptul că nimeni dintre cei implicaţi nu a suferit vreo tulburare. Lucru neadevărat, deoarece oamenii noştri de la balizaj au fost internaţi la sanatoriu din cauza şocului. Dar cel mai important este faptul că am vrea să intrăm şi noi în posesia probelor, pe care nu le-am văzut nici până în ziua de astăzi", ne-au declarat surse din cadrul UTI. Nu la fel de mulţumiţi au fost cei din conducerea ROMATSA, care, neoficial, este decisă să conteste rezultatele anchetei.
Potrivit lui Alexandru Ciucă, preşedintele Comisiei de anchetă, rezultatele finale vor apărea la sfârşitul acestei săptămâni. Pâna una alta, Astra-Uniqa, asigurator al aeronavelor TAROM, va trebui să despăgubească societatea pentru daunele produse aeronavei cu 10 milioane de dolari. Însă, mare atenţie! Deşi regulile pieţei de asigurare de aeronave impun plata daunelor produse, după stabilirea clară a circumstanţelor în care s-a produs incidentul, asigurătorul are dreptul să ceară despăgubiri chiar celui stabilit vinovat.
VINOVAŢII. După ascultarea înregistrărilor şi intervievarea celor în cauză s-a stabilit că vinovaţi de coliziunea "avion-maşină" sunt lucrătorii din turnul de control, a căror activitate în ziua respectivă s-a dovedit a fi una defectuoasă. Deşi s-au declarat mulţumiţi de rezultatele anchetei, după studierea raportului cei din cadrul grupului de firme UTI au totuşi şi câteva observaţii pe care speră să le lămurească cu preşedintele Ciucă. "O să solicităm în primul rând completarea timpilor indicaţi în raport cu secundele aferente. Este foarte important în momentul în care faci o astfel de analiză completă să ai orele, minutele şi secundele exacte. În plus, în raport se precizează faptul că nimeni dintre cei implicaţi nu a suferit vreo tulburare. Lucru neadevărat, deoarece oamenii noştri de la balizaj au fost internaţi la sanatoriu din cauza şocului. Dar cel mai important este faptul că am vrea să intrăm şi noi în posesia probelor, pe care nu le-am văzut nici până în ziua de astăzi", ne-au declarat surse din cadrul UTI. Nu la fel de mulţumiţi au fost cei din conducerea ROMATSA, care, neoficial, este decisă să conteste rezultatele anchetei.
Citește pe Antena3.ro