Peste 28% dintre locuitorii din oraşe vor face cumpărături în Vinerea Neagră, iar 54% se vor hotărî în funcţie de promoţii Mai mult de un sfert dintre locuitorii din oraşe (28%) vor face cumpărături de Black Friday ('Vinerea Neagră'), care va avea loc în week-endul 21-23 noiembrie, potrivit unui studiu. Oamenii îşi doresc promoţii de Black Friday pentru a achiziţiona electrocasnicele (28%), urmate de telefoane mobile (18%), televizoare (18%), produse de îmbrăcăminte/încălţăminte (12%) şi laptopuri /notebookuri (10%).
Mai mult de 28% dintre locuitorii din mediul urban au afirmat că vor face cumpărături pe durata week-endului cu reduceri, în timp ce mai mult de jumătate (54%) vor lua o decizie în funcţie de promoţiile existente.
Ce aşteaptă cumpărătorii
Participanţii la studiu au declarat că preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice şi IT în special din magazinele tradiţionale specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) şi de hipermarketuri / supermarketuri / magazine de tip 'Do It Yourself' (31%). În ceea ce priveşte promoţiile aşteptate, laptopurile şi telefoanele sunt dorite, în special, de către consumatorii tineri, din intervalul de vârstă 15-24 de ani (22% sunt interesaţi de laptopuri şi 30% de telefoane). De asemenea, interesul pentru promoţiile la telefoane este ridicat în rândul consumatorilor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (27%). În plus, 29% dintre respondenţii din această categorie de vârstă îşi doresc promoţii la televizoare, în timp ce electrocasnicele sunt vizate de către persoanele cu vârste între 45 şi 54 de ani (41%).Pe de altă parte, femeile par mai indecise în ceea ce priveşte cumpărăturile de 'Black Friday', 59% dintre acestea (faţă de 49% dintre bărbaţi) afirmând că nu ştiu sigur dacă vor face cumpărături cu acea ocazie. Sondajul a fost realizat online pe un eşantion de 1.000 de persoane, membrii ai Panelului ResearchRomania.ro.
În acest an, sărbătoarea reducerilor 'Black Friday' este programată în România în week-endul 21-23 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradiţional din Statele Unite ale Americii /SUA/. în acel interval, retaileri din toate domeniile vor face discounturi semnificative la mii de produse, precum IT, electrocasnice, haine, încălţăminte, cărţi, ceasuri, decoraţiuni, dar şi imobiliare sau auto. Anul trecut, peste 4 milioane de români şi-au manifestat intenţia de face cumpărături din magazinele tradiţionale şi online în 'Vinerea Neagră', vânzările ajungând la 100 de milioane de euro.