Jurnalul Naţional adresează autorităţilor o serie de întrebări în legătură cu tragedia aviatică de lângă Cluj, la care opinia publică din România are dreptul să primească răspunsuri clare şi fără echivoc.
1. Care este componenţa liniei de comandă însărcinată în STS cu localizarea avionului prăbuşit?
2. Unde s-au aflat, între orele 16:00 şi 22:00 în ziua de 20 ianuarie 2014, directorul STS, general ing. Marcel Opriş, şi adjunctul tehnic, general maior Ionel-Sorinel Vasilică?
3. Cine şi-a asumat transmiterea către ISU a coordonatelor de localizare a avionului?
4. A existat o celulă de criză şi la nivelul STS pentru evenimentul din 20 ianuarie 2014?
5. Când a fost prezentat în CSAT un raport privind limitele de localizare ale apelurilor în sistemul 112?
6. Cât a costat softul livrat de firma Teamnet pentru localizarea apelurilor 112 de la STS şi pentru coordonarea acţiunilor de salvare de la ROMATSA? Teamnet asigura precizie de 5 metri şi localizare în 5 secunde a apelurilor.
7. Pe ce bază a făcut STS în anul 2010 raportarea către Uniunea Europeană pentru ridicarea sancţionării României pentru imposibilitatea localizării apelurilor în sistemul de urgenţă 112?
8. Celula de criză de la Ministerul de Interne a solicitat Ministerului Apărării Naţionale intervenţia cu elicoptere dotate cu sistemul SOCAT pentru zbor fără vizibilitate?
9. Când a solicitat Ministerul Sănătăţii dotarea SMURD cu un elicopter greu, capabil să intervină în condiţii grele de zbor, inclusiv pe timp de noapte?
10. De ce operatorii de telefonie mobilă nu au dat nici un comunicat legat de imprecizia localizării semnalelor emise de victimele accidentului aviatic?