Vagonele, cu care Regele Mihai a plecat din Romania si unde, mai apoi, Gheorghiu-Dej si Ceausescu luau cina cu tovarasii, i-au plimbat alaltaseara pe Daciana Sarbu si pe Victor Ponta. Oricine le poate inchiria, dar pentru o calatorie pana la Arad multi dintre noi ar trebui sa-si vanda apartamentul.
ALEX NEDEA, LAURA TOMA
De dupa acoperisul Garii Baneasa se ridica la cer un carnat de fum negru si gros. In statie, la linia 1, nu e Sageata Albastra sau vreun accelerat, ci o aratare veche de 80 de ani: o locomotiva neagra, cu horn, de care sunt legate cinci vagoane albastre. Niste afaceristi de la o firma de ceasuri elvetiene s-au gandit sa-si plimbe clientii cu trenul regal.
COLECTIONARUL. Holul casei de bilete s-a transformat in salon de primire, cu degustare de sampanie. Ceva mai incolo, un barbat se holbeaza la masinaria care tuseste la linia 1. Omul e colectionar, aduna tot ce are legatura cu trenurile: documente, miniaturi, timbre. Tatal lui a fost ceferist, de la el a ramas cu drogul trenurilor. Vreo 20 de insi la cravata navalesc pe peron. Printre ei este si Daciana Sarbu, secretarul de stat pentru tineret, care si-a pus tocurile cui si fusta mini. A venit la dejunul elvetienilor insotita de Victor Ponta. Locomotiva fluiera si se urneste.
CALDURA MARE. In locomotiva, patru mecanici se hlizesc pe seama "costumelor bine calcate" pe care trebuie sa le transporte pana la Halta Caciulati, la vreo 30 de kilometri de Bucuresti. "S-o dam mai incet la macaz ca-si taie buzele aia in pahar", ne urla fochistul in ureche sa-l intelegem in zanganitul care iti intoarce pe dos creierul. Fluierul tipa, timpanele tiuie. E un zgomot atat de mare incat nu iti mai auzi nici gandurile. Trenul face o ora pana la Caciulati. Acolo se sta cam 30 de minute, nu mai mult, ca trebuie sa treaca Sageata Albastra. Seful garii zice ca o groaza de trenuri de epoca au pufait in statia lui, acolo s-a turnat si filmul Orient Express.
Vagoanele, cele 5 din 11 cate au fost pe vremea lui Carol al II-lea, sunt facute in Italia, in 1928. In iulie, anul acesta, au fost renovate de proaspat infiintata Societate Feroviara de Transport (SFT) care inchiriaza trenuri de epoca. Pentru fiecare kilometru platesti intre 10 si 30 de euro. Spre deosebire de cabina mecanicilor, in vagoane e o liniste surda. Nu s-au schimbat prea multe in cusete, in vagonul salon si in cele doua dormitoare unde se odihnea Carol.
Citește pe Antena3.ro