x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea caută turişti „cu discernământ”

Udrea caută turişti „cu discernământ”

de Aniela Nine    |    16 Aug 2011   •   21:00
Udrea caută turişti „cu discernământ”

Dupa ce, cu scandalul aferent, brandul de tara al Romaniei, celebra deja frunzulica, desenata pentru 900.000 euro, a devenit realitate, ministerul pastorit de Elena Udrea s-a gandit sa scoata din pusculita fondurilor europene niste alte milioane de euro pentru o campanie de... constientizare a existentei frunzulitei. Zis si facut! Luna aceasta, MDTR a lansat procedurile de achizitionare de servicii de creatie pentru promovarea si 'cresterea gradului de constientizare asupra brandului turistic national'. Procedura anuntata este licitatie restransa, iar suma alocata, provenita din fonduri europene, este de aproape 2,5 milioane de euro cu TVA.

Pentru a obtine acesti bani, agentia care va fi agreata va trebui sa fie una recunoscuta, in sarcina ei cazand realizarea a cate trei clipuri de cate 30 de secunde, 340 de fotografii pentru publicitate, 6 advertoriale, imagini animate si bannere web.

Si pentru ca lucrurile sa fie foarte clare pentru respectiva agentie, mi­nisterul Elenei Udrea mentioneaza si publicul-tinta pe care l-ar vrea atras in calatorii prin Romania: 'turisti cu discernamant'. Si daca ne intrebam unde crede Ministerul Dezvoltarii ca se gasesc respectivii turisti 'cu discernamant', tot MDTR ne da raspunsul: in Austria, Italia, Franta, Germania, Ungaria, Rusia, Marea Britanie si Irlanda si in SUA.

Mai mult de atat, ca nu cumva sa apara vreo confuzie si turistii sa fie selectati pe baza de teste psihiatrice, Ministerul Dezvoltarii defineste si face si portretul robot al asa denumitului 'turist cu discernamant': 'acesti calatori cu discernamant reprezinta un gen special de turisti, ce utilizeaza resursele media intr-un anumit fel si au anumite asteptari legate de destinatie'. In privinta profilului psihografic al turistului cu discernamant, MDTR spune ca acesta este 'deschis la minte si tolerant, duce o viata sanatoasa si activa, dar cauta riscuri si provocari, apreciaza cand primeste recunoastere din partea cunoscutilor, e utilizator high-tech care se informeaza in amanunt despre destinatia de calatorie dar totusi nu uita sa citeasca mult, atat acasa, cat si in calatorii'.

In plus, mai schiteaza MDTR turistul dorit, acesta respecta mediul natural, social si cultural si alege destinatii cu valori pe care le intelege si impartaseste. Potretul calatorului cu discernamant este incheiat de MDTR cu precizarea ca se incadreaza intre 25-34 ani si respectiv 50-64 ani, dar, in acest ultim interval de varsta, trebuie sa fie vorba de familii ai caror copii nu mai locuiesc cu acestia, au neaparat studii superioare si venituri medii spre mari, dar mai ales potential de cheltuieli mari. Scopurile in care calatoreste un astfel de turist sunt doar pentru a trai experiente si emotii noi sau pentru a-si satisface un anume interes special, pentru a invata sau a se implica si interactiona in medii placute si foarte sigure.

Dincolo de notele rizibile ale acestor criterii de selectie, ministerul condus de Elena Udrea spune ca nu mai putin de 40 milioane de potentiali turisti pentru Romania s-ar gasi in cele opt tari mentionate. Recunoscand indirect ineficienta frunzulitei pana acum, MDTR spune, pentru a justifica alocarea fondurilor, ca pentru ca acesti turisti sa fie convinsi sa aleaga Romania este nevoie intai ca 'actuala putere a brandului turistic Romania sa fie imbunatatita in scopul de a exploata aceasta oportunitate uriasa'. 'Prin urmare, obiectivul principal de marketing pentru Romania trebuie sa fie cresterea puterii brandului Romaniei ca destinatie turistica, in special in doua zone: de diferentiere si stima', arata ministerul Elenei Udrea zonele unde trebuie 'lucrat'.

Ce li se ofera in schimb calatorilor cu discernamant? Beneficii de natura emotionala. 'Beneficiile pentru turistii care vin in Romania sunt in esenta de natura emotionala si sunt reluate in promisiunea brandului, dupa cum urmeaza: satisfactia si recunoasterea reciproca, imbogatirea experientei si cunoasterea unui mediu natural intact si autenticitatea culturala rurala in mijlocul Europei', sintetizeaza esenta turismului in Romania MDTR.

×