x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Cine semnează pentru Elena Udrea?

Cine semnează pentru Elena Udrea?

de Monica Iordache Apostol    |    Victor Ciutacu    |    05 Aug 2009   •   00:00
Cine semnează pentru Elena Udrea?
Sursa foto: Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional

Declaraţiile de avere şi de interese completate de ministrul Turismului mai conţin, pe lângă numeroasele inadvertenţe relevate ieri de Jurnalul Naţional, şi o ciudăţenie: poartă semnături diferite, deosebirile fiind evidente. Pe lângă asta, ministrul Elena Udrea nu reuşeşte nici să înlăture suspiciunile care planează asupra achiziţiilor efectuate de Ministerul Turismului.

Ultimele două declaraţii de avere, depuse de Elena Udrea la o distanţă de două zile, sunt asemănătoare. Ministrul a lăsat la secretariatul general al Guvernului un prim document la data de 10 iunie 2009, iar pe cel de-al doilea l-a depus la Parlament la data de 12 iunie 2009. Informaţiile cuprinse în cele două documente sunt identice, le diferenţiază însă semnătura. Declaraţia depusă la Guvern la 10 iunie poartă aceeaşi semnătură pe care Elena Udrea a aplicat-o pe toate celelalte documente completate în ultimii ani, iar pe cea depusă la Parlament semnătura este vizibil diferită, fiind realizată în clar. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu declaraţiile de interese. Documentul depus la Guvern la 10 iunie poartă semnătura "clasică" a ministrului, în schimb, cel depus la Parlament are aceeaşi semnătură "în clar". Ministrul Turismului nu a putut fi contactat pentru a explica diferenţa de semnături.

Dincolo de această chestiune, ministrul Turismului a încercat să explice luni seară, la Realitatea TV, modul în care a organizat campania de promovare mai mult personală, decât a României pe care o derulează de o jumătate de an, dar n-a reuşit decât să relanseze controversele. Ea şi-a asumat costul scenei lui Goran Bregovici de la Mamaia, din noaptea de Paşte, 64.000 de euro, sumă care pe fosta ei colegă de la Tineret şi Sport a dus-o la demisie, dar a spus că nu a cumpărat "o scenă", ci un eveniment. "Eu, ca ministru, nu mă ocup de achiziţionat scene. La Ministerul Turismului nu am achiziţionat scene, ci am achiziţionat, printr-o procedură prevăzută de Ordonanţa 34, organizarea unui eveniment de Paşte şi de 1 Mai", a încercat Udrea să explice.

Amănuntele pe care le-a dat ridică însă şi mai multe semne de întrebare. La licitaţia pentru organizarea celor două evenimente s-au înscris doar două firme, dintre care una a fost descalificată. Licitaţia s-a încheiat cu acordarea contractului singurei firme rămase în procedura de licitaţie, Media Pro, pentru suma de 380.000 de euro, bani destinaţi organizării a două concerte!

Ministrul Udrea nu s-a întrebat de ce a venit o singură firmă eligibilă. "Este treaba lor dacă nu au vrut să vină", a răspuns Udrea acestei nedumeriri a moderatorului. "Asta este! îmi pare rău, eu nu pot să fac decât să aplic legea", a completat ea. Udrea nu s-a încurcat de paradoxuri:

treaba ei era să selecţioneze "firma cu cea mai bună ofertă", chiar dacă în licitaţie nu era decât o singură firmă, care putea să ceară oricât!

DRUMUL LUNG AL LUI BREGOVICI
Udrea a spus că onorariul lui Goran Bregovici şi al orchestrei lui, pentru concertul din noaptea de Paşte, de la Mamaia, a fost de 42.000 de euro. Discuţia televizată a mai relevat însă un aspect: concertul lui Bregovici nu a fost organizat printr-un contract direct cu reprezentantul lui Bregovici, Dan Chişu, ci printr-o firmă intermediară, SC Eurofirm Art SRL. Deşi a recunoscut că "Ministerul Turismului nu îl poate contracta direct pe Goran Bregovici, ci firma care îl reprezintă pe acesta în România", iar firma care îl reprezintă este cea a lui Dan Chişu, Elena Udrea nu a putut explica de ce mai există o firmă intermediară. "Deci, în mod cert, o să ne explice domnul Chişu. Deci, drepturile de reprezentare în perioada aceea le avea firma Eurofirm Art SRL, asta pentru că m-am interesat. Altfel, nu este treaba mea, eu nu contractez artişti. Se ocupă de asta Direcţia de Achiziţii", a afirmat ministrul Turismului.

BRD ŞI-A RETRAS SIGLA
Ministrul Turismului a mai recunoscut un lucru: că BRD, banca la care Udrea a obţinut rescadenţarea unei datorii de peste 3 milioane de euro, şi-a retras participarea la programul de promovare a României. "Pe spotul de pe Eurosport nu apare BRD. În Eurosport şi CNN nu va apărea BRD", a precizat Udrea, după ce a vizionat în direct prima variantă a spotului de promovare a României, la finalul căruia apărea sigla BRD. "(Spotul - n.n.) Nu este cel oficial, cel care este promovat la Eurosport", a precizat ea, recunoscând că în prima variantă exista sigla băncii. "Aţi scos sigla după ce a izbucnit scandalul cu BRD-ul", a fost replica moderatorului, pe care Udrea a ignorat-o, vorbind despre binevenitul parteneriat public-privat. În plus, Elena Udrea a ignorat cu nonşalanţă şi semnele de întrebare pe care le ridică difuzarea unui spot de promovare turistică a României pe posturi străine în perioada august-decembrie, adică în afara vacanţelor, difuzare care costă un milion de euro. Ministrul a fluturat însă un comunicat al Eurosport în care se spunea că "România beneficiază pe Eurosport de condiţii cel puţin la fel de bune ca şi cele obţinute în acest an de orice altă autoritate naţională de turism". Udrea s-a plâns că nici o instutuţie media nu vrea să publice comunicatul, deşi el nu oferă nici o informaţie, în condiţiile în care Jurnalul Naţional a solicitat date concrete de la oficialii postului.

5105-98612-da_10_06_20095.jpg

5105-98613-da_12_06_20096.jpg
Prima dintre semnături este cea clasică, pe care Udrea o foloseşte de când este demnitar. A doua este o inovaţie inexplicabilă încă

×
Subiecte în articol: politic scenă bregovici