x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Partidele pe minus, Elena Băsescu pe plus

Partidele pe minus, Elena Băsescu pe plus

de Monica Iordache Apostol    |    09 Iul 2009   •   00:00

Elena Băsescu a rămas cu 3.568 de lei de pe urma campaniei pentru europarmentare. Cel puţin asta rezultă din raportul privind veniturile şi cheltuielile candidaţilor la europarlamentare, publicat de autoritatea Electorală Permanentă.



Asfel, mandatarul financiar al Elenei Băsescu a raportat la AEP că EBa a adunat 491.507 lei ca venituri pentru campania electorală şi a cheltuit 487.939 de lei, adică peste 100.000 de euro. În raport, 58.601 de lei figurează ca "venituri din transferuri de la partid", iar 432.906 lei au fost primiţi ca "donaţii pentru campanie".

Elena Băsescu n-a cheltuit nici un leu pentru întreţinerea "norocosului" sediu de campanie pus la dispoziţie de Elena Udrea şi nici n-a plătit telefonul. În schimb, a dat 7.487 de lei pe transport, 196.964 de lei pe tipărituri şi alte materiale promoţionale, 276.068 de lei pe publicitate în presă şi 7.420 de lei pe publicitatea stradală.

Mandatarul financiar al Elenei Băsescu a fost Mioara Urs, fost contabil la PD şi mandatar financiar al preşedintelui Traian Băsescu în campania de dinaintea referendumului pentru suspendarea lui, din 2007.

PD-L A CHELTUIT DOUĂ MILIOANE DE EURO
În schimb, PD-L a rămas după campanie cu o gaură financiară de 3,8 milioane de lei. Pedeliştii au avut venituri 5,4 milioane de lei şi cheltuieli de 9,3 milioane de lei (aproximativ două milioane de euro), din care 5,6 milioane de lei, adică peste un milion de euro, s-au dus pe publicitatea în presă. Campania Alianţei PSD+PC a costat 6,9 milioane de lei, adică aproximativ 1,5 milioane de euro, în condiţiile în care veniturile declarate ale Alianţei au fost de 3,4 milioane de lei, adică sub un milion de euro.

Sumele consistente s-au cheltuit în pe tipărituri şi materiale promoţionale (2,4 milioane de lei, adică sub 500.000 de euro), pe publicitatea stradală (1,3 milioane de lei) şi pe sondaje şi consultanţă (un milion de lei). Liberalii au fost ceva mai modeşti. Au cheltuit
2,9 milioane de lei şi au avut venituri de 2,5 milioane de lei, iar cea mai mare sumă, adică aproape un milion de lei, au cheltuit-o pe publicitatea stradală.

×
Subiecte în articol: politic milioane