"La nivelul sistemului de paşapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri şi de desfăşurare a acestei activităţii şi în zilele de week-end la serviciile publice comunitare de paşapoarte la care este posibil şi necesar prin raportare la volumul cererilor de paşapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte", precizează MAI.
Serviciile publice comunitare de paşapoarte sunt organizate în subordinea instituţiilor prefectului astfel încât programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul instituţiilor prefectului, în funcţie de particularitatea fiecărei structuri de paşapoarte. astfel că acest program poate fi neunitar.
Cetăţenilor li se recomandă să accesezesite-urile oficiale ale Direcţiei Generale de Paşapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro, secţiunea "Servicii Publice Comunitare de Paşapoarte" şi ale instituţiilor prefectului.
"În perioada de referinţă, activitatea de lucru cu publicul de la nivelul serviciilor publice comunitare de paşapoarte se va desfăşura, pe cât posibil, cu maximum de ghişee, prin utilizarea judicioasă a resursei umane disponibile. De asemenea, la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de paşapoarte, activitatea va fi organizată astfel încât cel puţin o staţie de preluare a cererilor de paşapoarte să fie operaţională pe întreaga perioadă de lucru cu publicul pentru cetăţenii care nu au optat sau nu au avut posibilitatea să efectueze o programare prealabilă prin platforma epasapoarte.ro", arată MAI.
A fost redus pragul valoric inferior de cereri preluate/staţie de lucru, luând în calcul o normare obiectivă medie a timpului de lucru de 6 minute/persoană, exclusiv pentru programările nou efectuate şi numai pe durata măsurilor de creştere a capacităţilor de preluare.
Persoanele care au făcut programări online și au depus cererea de eliberare a paşaportului sau care nu se mai pot prezenta la depunerea cererilor, să anuleze programările, prin accesarea butonului "Anulează programare" din mailul de confirmare.
"Precizăm că în întreg sistemul de paşapoarte se depun eforturi susţinute pentru menţinerea termenului de soluţionare de 5 zile lucrătoare asumat faţă de cetăţeni (termenul legal fiind 15 zile lucrătoare), cu precizarea că, în perioada 14 - 17.06.2022, termenul mediu de eliberare a paşaportului simplu electronic, înregistrat la nivel naţional, a fost de 2,68 zile lucrătoare", se arată în comunicat.
Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice/temporare se depun personal în ţară, la oricare serviciu public comunitar de paşapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul afişat atât pe site-ul Direcţiei Generale de Paşapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secţiunea "Servicii Publice Comunitare de Paşapoarte") şi pe site-urile instituţiilor prefectului, în baza programărilor online pe platforma www.epasapoarte.ro.
"Pentru evitarea deplasării şi supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de paşapoarte, în vederea ridicării paşaportului simplu electronic, recomandăm cetăţenilor să solicite, cu ocazia depunerii cererilor, expedierea documentelor de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau reşedinţa titularului (cu suportarea de către aceştia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus)", precizează MAI.