x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Flormart - noutati pentru sezonul urmator

Flormart - noutati pentru sezonul urmator

de Cornelia Constantin    |    28 Sep 2006   •   00:00
Flormart  -  noutati pentru sezonul urmator
MEREU VERDE
De mai bine de 25 de ani in Italia, la Padova, se organizeaza targul Flormart/Milflor, dedicat profesionistilor si horticultorilor amatori. In cele doua editii anuale pe care targul le are - de primavara si de toamna - se prezinta noutati in materie de sortimente florale, propuneri de buchete si amenajari de gradini, unelte si echipamente, de la cele mai simple pana la cele mai sofisticate, aduna la workshop-uri si conferinte specialisti apreciati din diverse tari, aduce in discutie idei noi de dezvoltare si promovare a pietei de flori etc. De cativa ani se incearca internationalizarea targului prin participarea cu standuri a cat mai multor invitati atat din tari europene, dar si din Asia si America.

PRODUSE SI SOLUTII INOVATIVE

Organizat in colaborare de Padua si Milan Fair, targul ocupa o suprafata de 70 mii de mp din care jumatate se afla in spatii acoperite si gazduieste generos standurile a peste 1.300 de participanti. Conform declaratiilor reprezentantilor ISMEA - institutul italian de analiza a pietei agricole - Italia produce 23% din produsele necesare domeniului in intreaga Europa si se situeaza pe locul 2 dupa Olanda. Ei sunt cei care au observat tendinte in privinta achizitionarii plantelor: in zona de sud a Italiei exista vanzari substantiale de flori taiate, in timp ce in zona de nord se prefera plantele la ghiveci. Un numar de 130 de mii de muncitori lucreaza in cele aproximativ 22 de mii de firme cu profil agricol/horticol, cifre din care concluzionam ca in general firmele sunt de mici dimensiuni. Dar acest lucru nu este un impediment in calea inovatiei si a creativitatii. Italienii sunt cei care au propus la editiile anterioare ale targului idei de promovare uniforma a produselor pentru mai multe firme; ei sunt cei care au adus plantele australiene din familia Proteacee in atentia celor interesati pentru amenajarea gradinilor pe spatii mici si a rocariilor; ei au fost premiati pentru sistemul de irigare managerizabil via internet, pentru echipamentul cu unelte interschimbabile deosebit de util in agricultura si pentru sistemul alternativ de constructie din prefabricate a rondurilor pentru flori.

Exponatele au starnit curiozitatea vizitatorilor inca de la intrarea in targ

DE INTERES

In timp a crescut interesul participantilor pentru spatiile verzi, pentru protectia arborilor si a gazonului din zonele urbane. La mare pret se afla gasirea unor modalitati de economisire a energiei si a capitalurilor din firmele cu profil horticol, analizarea pietelor din punct de vedere al sortimentelor care se vand cel mai bine si ce altceva ar putea capta bugetele si interesul viitorilor cumparatori. Sa fie orhideele, crizantemele si trandafirii acele plante care vor reprezenta atractia viitorului sezon? Sa fie buchetele cu flori uscate si ornamente cele mai potrivite pentru iarna aceasta? Ce reviste se citesc si care sunt punctele lor forte? Iata cateva intrebari la care targul si participantii din acest an incearca sa gaseasca un raspuns.

Italia ocupa, dupa spusele Institutului Italian de Analiza a Pietei Agricole, locul 2, dupa Olanda, in materie de conceptie, realizare si comercializare a produselor de uz horticol (echipamente, instalatii, ghivece etc.). Si chiar daca firmele italiene au putini angajati, inovatia este la ea acasa. Editie de editie, ei aduna premii de tot felul

×