x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Ingredientele secrete din cele mai utilizate produse de curăţenie au fost dezvăluite. Iată de ce a fost luată această decizie

Ingredientele secrete din cele mai utilizate produse de curăţenie au fost dezvăluite. Iată de ce a fost luată această decizie

29 Mai 2016   •   10:53
Ingredientele secrete din cele mai utilizate produse de curăţenie au fost dezvăluite. Iată de ce a fost luată această decizie

Unul dintre cei mai mari producători de produse de curăţenie din lume a hotărât să dezvăluie  ingredientele celor mai utilizate soluţii, menţionând inclusiv chimicalele considerate periculoase.

Din dorinţa de a-i lămuri pe cumpărătorii care s-au arătat îngrijoraţi că aromele de vanilie şi de lămâie pot cauza probleme respiratorii, cancer şi alte afecţiuni, SC Johnson a devenit prima companie din Marea Britanie care prezintă o listă completă a tuturor chimicalelor pe care le utilizează. Principalele produse care au stârnit controverse sunt Mr. Muscle, Glade şi Duck pentru toaletă.

Site-ul companiei What Is Inside? a fost lansat după ce profesorii de la Universitatea York au atras atenţia asupra faptului că britanicii sunt afectaţi de poluarea aerului nu atunci când sunt afară, ci în locuinţă, din cauza produselor parfumate.

Cel mai problematic ingredient, Limonene, utilizat de Johnson (şi, evident, şi de celelalte companii) pentru a crea aroma de lămâie, produce o chimicală numită formaldehidă, menţionată pe lista produselor cancerigene încă din 2011.

Compania a ţinut să menţioneze că substanţele sunt utilizate doar în limitele impuse de reglementări legale, astfel încât sănătatea cumpărătorilor să nu fie pusă în pericol.

Potrivit telegraph.co.uk, profesorul Alastair Lewis de la Universitatea York a salutat decizia celor de la Johnson, estimând că în curând şi celelalte companii din industrie vor urma acest exemplu.

Purtătorul de cuvânt al Johnson a declarat: „Aceasta iniţiativă a fost rezultatul dorinţei Johnson de a aduce la cunoştinţă clienţilor ce se află în produsele pe care le utilizează, astfel încât să se simtă confortabil cu alegerea făcută şi să aibă oportunitatea să facă decizii în cunoştinţă de cauză.”

×
Subiecte în articol: curatenie produse curatenie chimicale