|
Atunci cand se doreste deschiderea unui nou restaurant, este foarte important ca din echipa de inceput sa faca parte neaparat seful-bucatar si un arhitect. Unul fara celalalt nu poate face treaba buna. Inca de la inceput, trebuie sa se stabileasca tipul de restaurant ce se va infiinta si ce nivel va avea. In al doilea rand, trebuie luat un sef-bucatar foarte bun, un om cunoscut, despre care lumea stie. Acesta impreuna cu arhitectul se ocupa de modul in care va arata bucataria, unde vor fi asezate utilajele. De fapt, ei trebuie sa se ocupe de majoritatea lucrurilor. Apoi, dupa ce restaurantul a fost deschis, daca se vrea ca acesta sa fie foarte bun, trebuie sa se lucreze cu produse foarte bune, de nivel european. In felul acesta, oamenii vor incepe sa caute localul. Meniul trebuie sa fie in conformitate cu specificul restaurantului, nu amestecat. Inainte de a deschide restaurantul, trebuie ca toti ospatarii si seful de sala sa faca un fel de scoala cu seful-bucatar. Acesta trebuie sa le explice fiecare reteta, acestia sa isi ia notite, iar la sfarsit sa se dea un examen. Prin aceasta evaluare, ospatarul trebuie sa demonstreze ca stie sa mearga la client, cum trebuie sa ii puna intrebari, astfel incat sa nu il supere, sa stie sa explice ce este in farfurie si sa nu trebuiasca sa cheme bucatarul. Parerea mea este ca, inainte de a fi deschis, restaurantul trebuie sa functioneze doua luni numai in probe, astfel retetele sa le intre tuturor foarte bine in cap. Daca sunt investiti foarte multi bani, trebuie ca totul sa fie foarte bine facut. O investitie de 1.300.000-1.500.00 de euro te obliga sa iti iei si cei mai buni angajati. Daca nu sunt profesionisti, poti pierde toti banii pe cladire. Daca faci 100% lucrurile bine, vei avea succes cu restaurantul. Cei care isi pun in minte sa deschida un restaurant cred ca totul este "pac-pac". Daca gandesc asa nu fac decat sa arunce bani la gunoi. Sunt deja foarte multe localuri pe piata in care nu merita sa intri. Clientii nu stiu ce mananca, nu stiu daca produsele sunt proaspete sau nu. Parerea mea este ca 15%-20% din ospatari stiu meniul aproximativ. Si este pacat! Sunt cateva elemente care trebuie stiute de viitorii proprietari de restaurante. Unul dintre ele este ca toti cei care vin sa manance trebuie sa fie multumiti si de preparate, si de serviciu. Sunt foarte multe restaurante despre care imi pare rau sa spun, dar daca clientul nu lasa bacsis, ospatarul se uita urat. Si clientul nu se va mai intoarce. Si daca totusi o va mai face, ospatarul il tine minte si il serveste prost. De aceea, proprietarul trebuie sa plateasca bine. Bacsisul trebuie lasat daca si clientul este servit bine. Dar sa fie atent la faptul ca fara clienti nu poti face bani, iar fara angajati buni nu poti sa aduci clienti in local.
Citește pe Antena3.ro