x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Vinul – bucurie fără seamăn

Vinul – bucurie fără seamăn

de Maria Belu    |    23 Mar 2011   •   18:21
Vinul – bucurie fără seamăn

157826-bucate21-30-9.jpgUnul dintre cele mai importante evenimente de vinuri ale primăverii a avut loc în zilele de 11, 12 şi 13 martie la World Trade Plaza, din Bucureşti. Peste 30 de producători de vin, importatori, distribuitori şi companii din domenii conexe, din România, Franţa, Republica Moldova, Chile, Italia, Australia, Argentina etc., au participat la cea de-a cincea ediţie a Târgului Inter­naţional de Vinuri GoodWine. „Pentru noi a fost un târg internaţional în adevăratul sens al cuvântului. Am semnat contracte cu achizitori din Japonia şi Cipru. Pot afirma că a fost o ediţie reuşită”, a declarat la finalul evenimentului Cătălin Grecu, director de Marketing la Compania Cotnari.

Cei aproximativ 3.500 de vizitatori care au trecut pragul târgului au avut ocazia să deguste peste 350 de soiuri de vin, din care 50 de sortimente noi, lansate cu ocazia acestei noii ediţii a GoodWine. „Pentru noi târgul a reprezentat platforma ideală de a ne lansa noul rose şi de a ne prezenta noile produse atât publicului iubitor de vin, cât şi specialiştilor”, a spus Oana Belu, de la Podgoria Ostrov. Şi la această ediţie, organizatorii au pregătit pentru degustare pahare premium Riedel. Fiecare vin degustat la târg, datorită particularităţilor sale, spun specialiştii, are nevoie de o anumită formă şi mărime a cupei pentru ca buchetul vinului să fie bine pus în valoare.

 

Vinuri rafinate, mâncare pe măsură
Pământ vechi, România are vi­nuri de soi, licori ce şi-au dat întâlnire la GoodWine. Nu au lipsit de aici vinurile celor de la Cramele Recaş, Domeniile Sămbureşti, Corcova, Vie Vin Vânju Mare, Cramele Roenberg, Casa de Vinuri Huşi etc., ce au fost elogiate atât de vizitatori, cât şi de somelierii care au avut intervenţii în timpul showurilor gastronomice ce s-au desfăşurat în cele trei zile de târg. „GoodWine reprezintă pentru Fe­deraţia Somelierilor din Ro­mânia un portal de reprezentare a vi­nurilor de calitate, o oportunitate de a lega noi conexiuni şi de a promova meseria de somelier. Pentru a înţelege vinul trebuie să ai o relaţie personală cu acesta, iar GoodWine ştie să creeze atmosfera necesară”, a declarat Sergiu Nedelea, preşe­dintele Federaţiei Somelierilor din România. „Evenimentul este printre puţinele de ţară – a spus Doru Dumitrescu, preşedintele Asociaţiei Somelierilor din România – care permite o simbioză între vinuri, produse culinare, produse conexe şi accesorii.

De asemenea, contactul dintre producători, somelieri şi consumatori este un aspect deosebit de benefic şi important pentru educarea şi evoluţia pieţei de specific din România.”

×
Subiecte în articol: geografia vinului culinar