x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Coronacriza: Australia obligă Google și Facebook să plătească firmele locale de media pentru utilizarea conținutului

0
20 Apr 2020 - 22:10
Coronacriza: Australia obligă Google și Facebook să plătească firmele locale de media pentru utilizarea conținutului

Australia va forța Facebook și Google să împartă veniturile din publicitate cu firmele locale de media, devenind una dintre primele țări care obligă platformele digitale să plătească pentru conținutul pe care îl folosesc, relatează Reuters.

Șeful Trezoreriei Josh Frydenberg a declarat că această decizie vine după ce negocierile cu Facebook și Alphabet, compania mamă a Google, nu au soluționat plângerile venite din partea companiilor mass-media în privința veniturilor din publicitate ale giganților din tehnologie.

Guvernul a solicitat acum autorității pentru concurență Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) să propună un cod obligatoriu pentru mass-media și platformele digitale.

Guvernul și-a anulat planul inițial de a crea un cod până în noiembrie și a solicitat ACCC să-și prezinte proiectul de cod până în iulie, pentru a fi legiferat cît mai repede. Frydenberg a spus că actul normativ va include administrarea datelor, clasarea și afișarea știrilor și împărțirea veniturilor generate de acestea, adăugând că va stabili, de asemenea, mecanisme de rezolvare a litigiilor.

Piața de publicitate online din Australia se ridică la 5,72 miliarde dolari pe an și a crescut de peste opt ori din 2005. Aproape o treime din sumă merge la Google și Facebook, a arătat un raport ACCC publicat în iunie anul trecut.

Mișcarea vine și pe fondul pandemiei de coronavirus care afectează piața media din Australia.

În așteptarea noului cod, săptămâna trecută guvernul federal a prezentat un pachet de sprijin pentru companiile de presă locale, incluzând o scutire de 12 luni la taxele de spectru pentru televiziunile comerciale și posturile de radio și un program de 50 de milioane de dolari australieni.

(sursa: Mediafax)

Citeşte mai multe despre:   google și facebook
Serviciul de email marketing furnizat de