x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Asalt francez

de Dragos Stoica    |    02 Aug 2009   •   00:00
Asalt francez

De obicei cunoscute pentru versatilitate, break-urile pot să aibă şi un aspect interesant. Citroën C5 Tourer este cea mai bună dovadă, maşina arătând absolut uimitor şi ridicându-se la nivelul Sedanului.



Gândite ca autovehicule de familie, break-urile pot depăşi condiţia de maşini apreciate doar pentru capacitatea de a căra căruciorul copilului alături de celelalte şapte genţi cu bagajele necesare unei deplasări la munte sau pe litoral.

Este de ajuns ca Citroën C5 Tourer să fie văzută din afară, iar clişeul de mai sus se voalează instantaneu. Pe scurt, C5 Tourer este „piesă" de maşină. Arată superb, întărind ideea că francezii se află într-un moment de graţie al inspiraţiei la nivel de design, pentru ca la interior, asemeni Sedanului, să duduie de tehnologie. Sistemul de direcţie păstrează în faţa şoferului tradiţia cu butuc fix, instrumentele de bord sunt bine delimitate şi abundă atât pe consola centrală, cât şi pe volan. Afişajele sunt tot la superlativ, mai ales prin prisma culorilor folosite, fundalul portoca­liu fiind de mare efect. Pentru că totuşi vorbim despre un break, confortul pasagerilor este peste cel din Sedan, unde oricum n-am sesizat vreo pro­blemă în acest sens. La Tourer însă, parcă scaunele sunt şi mai comode, existând şi posibilitatea optării pentru un plafon panoramic care amplifică senzaţia de lux şi lejeritate pe care o respiră maşina.  

Modelul testat a fost echipat cu un economic motor diesel de 2.0 litri şi 138 CP şi transmisie automată în şase trepte. Ţinuta de drum a fost impecabilă, asta şi datorită suspensiei Hydractiv III +, care oferă două moduri de rulare, în funcţie de soli­citările şoferului şi de condiţiile de drum. C5 Tourer a defilat pe autostradă, s-a arătat nebănuit de sprin­ten pe Dealul Negru şi pe Valea Oltului şi s-a descurcat foarte bine şi în oraş, având o manevrabilitate de nebănuit pentru o maşină de aproape cinci metri lungime. Cât despre consum, media a fost la şapte litri, ceea ce reprezintă o valoare ideală pentru un diesel cu asemenea performanţe şi care are un portbagaj ce poate atinge chiar şi 1.462 de litri capacitate de depozitare.


CASETĂ TEHNICĂ


Capacitate: 1.997 cmc
Putere: 138 CP
Cuplu maxim: 320-340 Nm/2.000 rpm
Transmisie: automată, în şase trepte
Greutate: 1.700 kg
Viteză maximă: 201 km/h
Consum mixt: 7,1 litri/100 km
Preţ: 27.100 de euro (TVA inclus)

×
Subiecte în articol: auto citroën c5 tourer