x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul „Bijuterii” pe patru roţi cu profit la pătrat

„Bijuterii” pe patru roţi cu profit la pătrat

de IncomeMagazine    |    05 Noi 2012   •   11:37
„Bijuterii” pe patru roţi cu profit la pătrat
Sursa foto: Patrick Poendl/Getty Images/iStockphoto

O afacere de weekend şi un hobby profitabil. Astfel descriu proprietarii de maşini de epocă închirierea autovehiculelor „cu istorie”. Investiţia de început depinde de cât de mare se doreşte a fi parcul de maşini. Una sau mai multe. Câteva mii sau câteva sute de mii de euro. Profitul este însă garantat.

O maşină de epocă bine întreţinută poate fi o adevărată mină de aur pentru un proprietar întreprinzător. O închiriază, iar profitul poate fi unul considerabil. Tariful pentru o plimbare cu o astfel de maşină porneşte de la 65 de euro pe oră, dar pentru 300-400 de euro, autovehiculul poate fi rezervat o zi întreagă. Doritorii spun că suma plătită merită din plin, pentru că în urma închirierii unei maşini de epocă rămân cu experienţa, amintirile, dar, mai ales, cu fotografiile.

Pentru proprietari, cea mai profitabilă perioadă a anului este cea în care se fac nunţi, dar nici în restul anului maşinile nu prea stau în garaj. Sunt închiriate pentru filmări, petreceri private, zile de naştere sau inaugurări de restaurante, atât de către persoane fizice, cât şi de agenţiile de organizări de evenimente. Trebuie rezervate însă din timp, pentru că numărul maşinilor de epocă destinate închirierii se ridică la doar câteva zeci, în toată ţara.

În România, se găsesc aproximativ 1.100 de vehicule atestate istoric, potrivit lui Bogdan Coconoiu, preşedintele Retro Mobil Club, organizaţie care numără 405 membri. Nu toate sunt folosite însă pentru servicii de închiriere. Cei mai mulţi dintre colecţionari îşi ţin „bijuteriile” în propriile garaje, ca într-un seif şi nu ar concepe nici în ruptul capului să le dea pe mâna altcuiva. Le întreţin cu grijă şi le scot doar la expoziţii şi parade.

Bogdan Coconoiu spune că, din cei 405 membri ai Clubului, mai puţin de 5% se încumetă să închirieze. Şi asta pentru că sunt vehicule vechi de zeci de ani, în care proprietarii au investit zeci de mii de euro, timp şi pasiune.

Citeste mai mult pe incomemagazine.ro


Citeste si
Renault lanseaza Symbol, un Logan pentru tarile emergente
Ce pasi trebuie sa urmezi pentru a gasi mai usor un nou loc de munca
Ce se ascunde in spatele marcilor proprii din hypermarketuri
Cele mai costisitoare catastrofe naturale din lume

×
Subiecte în articol: masini de epoca