x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul BMW X6 ActiveHybrid, pretenţii ecologice

BMW X6 ActiveHybrid, pretenţii ecologice

de Dragos Stoica    |    18 Sep 2010   •   00:00
BMW X6 ActiveHybrid, pretenţii ecologice

Cu 485 de cai-putere şi un cuplu de 780 Nm, e limpede că vorbim des­pre cel mai puternic hybrid din lu­me. De ce este totuşi nevoie de un SUV cu asemenea parametri? Simplu: pentru că se poate realiza, du­pă cum au demonstrat inginerii de la Bayerische Motoren Werke AG.

Deloc puţini în România, amatorii de maşini de fiţe au acum în X6 ActiveHybrid o nouă posibilitate de exprimare. Şi una care nu lasă loc de prea multe re­plici, câtă vreme "alien"-ul realizat de inginerii de la München are sub capotă un motor V8 de 4.4 litri, care dezvoltă singur 407 CP şi un cuplu de 600 Nm. Adăugaţi-i acestuia şi cele două propulsoare electrice din interiorul cutiei de viteze automate cu şapte trepte şi veţi ajunge la un neverosimil 485 CP şi 780 Nm! Bombă atomică în toată regula!

Cum se traduc cifrele de mai sus în performanţele lui X6 ActiveHybrid? În primul rând, tot cuplul maxim al motorului este disponibil din prima secundă, de la zero turaţii, mulţumită celor două motoare electrice. Transmisia activă cu două moduri oferă un mod cu cuplu maxim la pornire şi la viteze mici, în timp ce acceleraţia şi rulajul la viteze mari sunt abordate se­parat. În cazul în care pedala de acceleraţie nu este acţionată violent, X6 ActiveHybrid poate rula apro­ximativ doi kilometri cu o viteză maximă de 60 km/h exclusiv în modul electric. Bateria se descarcă însă văzând cu ochii, iar V8-ul va porni singur, fără ca să realizeze cineva asta dacă nu vede acul turometrului ridicându-se brusc. Pişcată ferm, pedala de acceleraţie duce SUV-ul german la 100 km/h în 5,6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 236 km. Încercat pe Autostrada Soarelui în condiţii de pustietate totală, X6 ActiveHybrid a lăsat din start senzaţia că valoarea avansată de producător poate fi lesne atinsă.

Ţinuta de drum este un superlativ. Chiar dacă posibilităţile de performanţă ale maşinii sunt absolut teribile, tracţiunea xDrive îşi face treaba admirabil. Deşi are o masă de două tone şi jumătate, SUV-ul se mişcă uşor şi sprinten, iar aderenţa pe şosea este o certitudine. Direcţia este, la rândul său, ireproşabilă, putând suplini unele erori de pilotaj ale celui de la volan.

Am precizat de la început că vorbim despre o maşină de fiţe. Dacă în general tehnologia Hybrid a fost experimentată pentru reducerea consumului şi a emisiilor de noxe, în cazul lui X6 ActiveHybrid lucrurile stau puţin altfel. Inovaţia de sub capotă are, în primul rând, rolul de a oferi cel mai forţos SUV de pe piaţă, care să alerge şi să depăşească totul ca nimeni altul. Oficial, maşina ar trebui să înghită în regim urban undeva în jurul a 10,8 l/100 km. Practic, printr-un Bucureşti hiperaglomerat, am scos-o la capăt cu puţin peste 13 l/100 km, iar asta în condiţiile în care am apelat mai mereu la avantajele modului de deplasare electric, cu riscul iritării colegilor din trafic aflaţi în spate. În concluzie, nu este tocmai stilul de condus pe care îl abordează un şofer de BMW care vrea să aibă la dispoziţie o herghelie de 485 CP, deci nu are prea multă relevanţă decât prin faptul că este o cifră decentă raportat la parametrii Hybridului. În regim de autostradă, valoarea consumului s-a ridicat la 16,2 l/100 km, în condiţiile transportării a patru oameni, cu câteva reprize peste limita legală şi a funcţionării permanente a aerului condiţionat.

La interior, X6 este aceeaşi maşină. Bordul de inspiraţie aviatică, orientat spre şofer, cu toată avalanşa de tehnologie specifică. Zece airbag-uri, navigaţie, computer de bord, funcţie tv, toate pe un monitor de şapte inci, comenzi vocale, Bluetooth, cameră pentru marşarier, cruise control, climatizare pe patru zone, sistem audio cu 16 boxe etc., iar lista poate continua mult şi bine.

Dincolo de toate prejudecăţile care însoţesc BMW în percepţia autohtonă, trebuie să fim sinceri. X6 ActiveHybrid este o realizare de manual auto, cu performanţe de excepţie. Poate fi deopotrivă o bombă pe roţi, dar la fel de bine ştie să fie şi prietenoasă şi blândă dacă este exploatată cu măsură. Cu un preţ de achiziţie care s-a ridicat pentru modelul testat la 111.000 de euro (taxe incluse), este limpede însă că vorbim despre o maşină care se adresează doar unui anumit segment de oameni. Fără TVA, X6 ActiveHybrid pleacă de la 87.000 de euro.


DATE TEHNICE
● Capacitate: 4.395 cmc
● Putere: 485 CP/0 rpm
● Cuplu maxim: 720 Nm/0 rpm
● Viteză maximă: 236 km/h
●Acceleraţie 0-100 km: 5,6 secunde
●Transmisie: automată, în şapte trepte
● Consum mixt: 9,9 l/100 km
● Volum portbagaj: 470 l
● Volum rezervor: 85 l

×
Subiecte în articol: auto