x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Citroën C5Tourer

Citroën C5Tourer

de Sebastian S. Eduard    |    24 Apr 2009   •   00:00
Citroën C5Tourer

Noul C5 Tourer are cam tot ce trebuie unei maşini din categoria sa.

În primul rând, trebuie spus că împarte cu C5 Sedan aceeaşi linie impunătoare, aristocratică şi sportivă. Este, din punct de vedere al designului, un succes, la fel ca noul C5. Apoi, posedă din plin două mari atribute ale maşinilor break: spaţiu şi confortul. În Tourer găseşti din plin spaţii de depozitare - unele chiar unde nu te aştepţi şi fără o anume destinaţie -, aşteptând parcă să le conferi tu una.

Cât priveşte confortul - scaunele şi suspensiile complotează în mod fericit şi îţi oferă o ţinută de drum "moale" pe care nu poţi să nu o accepţi ca familist convins. Ultima generaţie de suspensie hidropneumatică îţi va da impresia că stai pe o pernă şi chiar nu contează dacă băieţii de la primărie şi-au făcut sau nu treaba. În plus, poţi încerca chiar să măreşti garda la sol dacă dai de denivelări, cu condiţia să ţii maşina sub 40 km/h. Hm, un gadget interesant, măcar la nivel de intenţie.

Şi că tot vorbeam despre gadgeturi: fiind o maşină de familie, poate fi condusă şi de partea feminină a acesteia. Care va aprecia cu siguranţă senzorii de parcare care te avertizează chiar şi la mersul în coloană că te-ai apropiat prea mult de partenerul de trafic din faţă. Ce să mai vorbim despre sistemul de Lane Departure Warning System (LDWS, opţional), care te avertizează prin vibraţii în scaun că ai depăşit linia de demarcare.

Atenţie, nu încercaţi să folosiţi sistemul drept fotoliu de masaj...

Noi am testat
Motorizare: 2.0 Hdi/138 CP
Cutie: 6+1
Viteza maximă: 200 km/h
Acceleraţie: 0-100 km/h: 12,1 s
Consum: 6,1/5,0/8,0

 

News
LANSĂRI. Seat va fi una dintre cele mai mari atracţii la Salonul Auto de la Barcelona care va avea loc în perioada 9-17 mai, cu prezentarea în premieră mondială a două dintre cele mai sportive modele ale producătorului spaniol - noul Ibiza FR, care combină designul şi caracterul sportiv cu performanţe de top; şi noul León CUPRA 2009 (foto), caracterizat de noul aspect impresionant şi modificări semnificative aduse la interior şi exterior.

PEUGEOT, LIDER. Pentru al doilea an consecutiv, gama 207 a mărcii Peugeot îşi confirmă poziţia de lider în segmentul B, la nivelul a 27 de ţări europene, cu 433.764 de vehicule vândute în 2008, depăşind astfel modele ca Renault Clio II şi III, cu 388.381 de maşini vândute, sau Opel Corsa, cu 338.143 de maşini vândute. Segmentul B, care poartă şi denumirea de clasa mică sau compactă, este unul dintre cele mai competitive, cu peste 70 de modele.

Dintre versiunile gamei Peugeot 207 se remarcă modelul 207 SW, lider în segmentul break în anul 2008 la nivelul a 18 ţări europene, precum şi modelul 207 CC, care deţine nu numai titlul de cel mai bine vândut coupe cabriolet din clasa B la nivel european, ci şi poziţia de cel mai bine vândut coupe cabriolet la nivelul întregului segment CC.

×
Subiecte în articol: auto