x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Distrugătorii de mituri

Distrugătorii de mituri

de Costin Giurgea    |    20 Ian 2008   •   00:00

În lipsa unei ocupaţii mai serioase, redacţia Top Gear a verificat zilele astea dacă se poate merge cu o decapotabilă iarna. Surprinzător, răspunsul este da. Ba, mai mult decât atât, experienţa poate fi chiar mai amuzantă decât vara, în inutilitatea ei.

În lipsa unei ocupaţii mai serioase, redacţia Top Gear a verificat zilele astea dacă se poate merge cu o decapotabilă iarna. Surprinzător, răspunsul este da. Ba, mai mult decât atât, experienţa poate fi chiar mai amuzantă decât vara, în inutilitatea ei. Desigur că nu ai nici un motiv logic pentru care să vrei să mergi cu o Honda S2000 iarna. Desigur că majoritatea dintre noi ar prefera confortul unui SUV cu roţi mari de iarnă şi tracţiune integrală, ca să stea cât mai departe de noroiul de pe străzi. Şi fără îndoială că un cabrio devine o opţiune de cumpărare doar în momentul în care ai deja o maşină sau chiar două. Dar dacă nebunia e prea mare şi pasiunea prea puternică, există şi câteva puncte pozitive pentru o plimbare decapotat pe timp de iarnă. În primul rând, o asemenea aventură te ţine în formă, pentru că trebuie să dai serios la lopată înainte să scoţi maşina de pe locul de parcare. În al doilea rând, experienţa de a conduce un autoturism de 240 de cai-putere cu tracţiune pe spate pe zăpadă este cel mai bun profesor de pilotaj. Dacă nu exagerezi cu bravura, pe zăpadă poţi învăţa destul de bine când, de ce şi mai ales în ce direcţie fuge o maşină cu tracţiune spate. Şi, în al treilea rând, trebuie spus că mitul cu frigul pe care-l înduri din cauza acoperişului textil este complet neadevărat. Din cauză că habitaclul este foarte mic, în dimineţile cu –10 grade totul se încălzeşte mult mai repede. Iar dacă pleci cumva decapotat pe 0 grade şi nu mergi foarte repede, ai şanse să nici nu afli cum e afară, pentru că la S2000 există un mod care direcţionează aerul cald astfel încât să se creeze o perdea protectoare pentru pasageri. Bine-bine, dar ce faci dacă vrei să mergi un pic mai tare de 40 de km la oră? Îţi cumperi o cască, desigur.


×
Subiecte în articol: auto