Automobile Dacia a început producţia unei versiuni a SUV-ului Duster echipată cu motor pe benzină de 2,0 litri şi 140 CP. Din păcate, acest propulsor va fi destinat exclusiv pieţelor externe.
Este pentru prima dată când constructorul de la Mioveni echipează un model de-al său cu un motor pe benzină mai mare şi mai puternic decât cel de 1,6 litri 16 valve, care dezvoltă 105 cai-putere.
Reprezentanţii Automobile Dacia au declarat anul trecut pentru Mediafax că la uzina de la Mioveni va începe producţia de motoare Euro 5 (propulsoarele H4 şi H5) destinate modelelor Dacia, Renault, Nissan şi Renault Samsung, prin introducerea în fabricaţie a unei noi familii de propulsoare şi adaptarea uneia care se încadra la acel moment în norma de poluare Euro 4 (motorul K7).
Producţia noului motor cu patru cilindri este rezultatul unei investiţii de peste 57 milioane de lei pe care Automobile Dacia a făcut-o în vederea dezvoltării unui bloc motor destinat unei noii familii de motoare.
În 2009, la uzina mecanică Dacia au fost fabricate 273.559 motoare pe benzină de 1,4 litri şi 1,6 litri şi diesel de 1,9 litri.
Vânzările Dacia au crescut cu 12% anul trecut, de la 311.426 la 348.723 de autovehicule, iar cota de piaţă a constructorului în Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%. În România, Dacia a vândut 36.730 de vehicule, cu 20% mai puţin faţă de 2009.