x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Formula 1 - Marele Premiu al Canadei

Formula 1 - Marele Premiu al Canadei

de Alex Botusan    |    09 Iun 2008   •   00:00
Formula 1 - Marele Premiu al Canadei

Circuitul Gilles Villeneuve din Montreal a găzduit duminică, etapa a şaptea a sezonului de Formula 1. Astfel, cel de-al 30-lea Mare Premiu a revenit, în premieră, polonezului Robert Kubica de la BMW – Sauber.



Circuitul Gilles Villeneuve din Montreal a găzduit duminică, etapa a şaptea a sezonului de Formula 1. Astfel, cel de-al 30-lea Mare Premiu a revenit, în premieră, polonezului Robert Kubica de la BMW – Sauber.

Zgomot de motoare şi scîrţîit de pneuri, un adevărat spectacol al cailor putere, s-a desfăşurat pe străzile din Montreal duminică, cînd a avut loc pe circuitul Gilles Villeneuve, de pe insula Notre Dame – o insulă artificială creată în 1967 şi folosită în 1976 pentru Olimpiada de Vară - Marele Premiu al Canadei la Formula 1. Astfel, victoria i-a revenit, în premieră, polonezului Robert Kubica de la BMW – Sauber. "Sînt foarte fericit că am cîştigat prima cursă pentru BMW - Sauber F1 Team. Sînt, de asemenea, fericit pentru Polonia şi pentru fanii mei. A fost o cursă foarte dificilă pentru mine. Am luat startul de pe partea murdară a pistei şi Kimi aproape că m-a depăşit, dar am reuşit să-l ţin în spate. Momentul în care a ieşit Safety Car-ul pe pistă a fost nefericit pentru mine, căci voiam să intru la boxe, dar apoi a apărut lumina galbenă cu trei secunde mai devreme, astfel că a trebuit să rămîn pe pistă. Cînd linia boxelor s-a deschis, aproape toată lumea a intrat în acelaşi timp. M-am oprit la ieşire fiindcă lumina semaforului era încă roşie. Kimi s-a oprit lîngă mine, iar apoi am auzit zgomotul cînd Hamilton l-a lovit din spate. Trebuie să-i mulţumesc lui Lewis că l-a ales pe Kimi şi nu pe mine”, a declarat Robert Kubica, la finalul cursei. Pe locul doi al podiumului s-a clasat Nick Heidfeld (Germania / BMW - Sauber), iar pe cel de-al treilea, David Coulthard (Marea Britanie / Red Bull-Renault). Pe poziţia a patra a terminat terminat Timo Glock (Germania / Toyota), urmat pe cinci de Felipe Massa (Brazilia / Ferrari), pe şase de Jarno Trulli (Italia / Toyota), pe şapte de Rubens Barrichello (Brazilia / Honda), iar pe locul opt de Sebastian Vettel (Germania / Toro Rosso-Ferrari). La capitolul abandonuri s-au numărat Lewis Hamilton (Marea Britanie / McLaren-Mercedes), Kimi Raikkonen (Finlanda / Ferrari), Nelson Piquet Jr. (Brazilia / Renault), Fernando Alonso (Spania / Renault), Kazuki Nakajima (Japonia / Williams-Toyota), Adrian Sutil (Germania / Force India-Ferrari) şi Giancarlo Fisichella (Italia / Force India-Ferrari). În următorul Mare Premiu de la Magny - Cours – care va avea loc peste două săptămîni, Hamilton şi Rosberg vor fi retrogradeţi cu 10 pozitii pe grila de start.

ISTORIC. Născut la 18 ianuarie 1950 la Bertheville, în Provincia Quebec, Gilles Villeneuve a fost primul pilot canadian care a obţinut un post oficial în cadrul unei scuderii de Formula 1. După ce a înregistrat mari succese în cursele de sănii cu motor la începutul anilor ’70, ulterior, el a dominat Formula Atlantică la mijlocul deceniului al optulea. La 17 iulie 1977, el a luat parte, pentru prima dată, la o cursă de Mare Premiu în Formula 1 pe Circuitul de la Silverstone, la volanul unei maşini McLaren dotată cu motor Ford. În acelaşi an, Gille sa participat la alte două curse de Mare Premiu, în Canada şi Japonia, la volanul unei maşini Ferrari. Între 1978 şi 1982, Villeneuve a participat la 64 de curse cu Ferrari, obţinînd 6 victorii, prima dintre acestea fiind realizată la Montreal, pe circuitul Ille Notre-Dame. El a realizat performanţe remarcabile şi a obţinut puncte la fiecare dintre participările la Marele Premiu al Canadei, între 1978 şi 1981, terminînd succesiv pe locurile 1, 2, 3 şi 5. La 8 mai 1982, Villeneuve şi-a pierdut viaţa pe circuitul de la Zolder, în timpul calificărilor pentru marele Premiu al Belgiei. Cîteva săptămîni mai tîrziu, înaintea prezentării Marelui Premiu al Canadei, ediţia 1982, Comitetul Executiv al oraşului Montreal a decis schimbarea numelui circuitului Notre-Dame în circuitul Gilles Villeneuve, pentru a cinsti memoria pilotului dispărut.


Rezultatele finale ale cursei

1 R. Kubica BMW Sauber 1 36:24.447
2 N. Heidfeld BMW Sauber + 16.495
3 D. Coulthard Red Bull + 23.352
4 T. Glock Toyota + 42.627
5 F. Massa Ferrari + 43.934
6 J. Trulli Toyota + 47.775
7 R. Barrichello Honda + 53.597
8 S. Vettel Toro Rosso + 54.120
9 H. Kovalainen McLaren-Mercedes + 54.433
10 N. Rosberg Williams + 57.749
11 J. Button Honda + 1:17.540
12 M. Webber Red Bull + 1:21.229
13 S. Bourdais Toro Rosso + 1 tur

Abandonuri:

14 G. Fisichella Force India + 17 tururi
15 K. Nakajima Williams + 23 tururi
16 F. Alonso Renault + 25 tururi
17 N. Piquet jr. Renault + 29 tururi
18 K. Raikkonen Ferrari + 50 tururi
19 L. Hamilton McLaren-Mercedes + 50 tururi
20 A. Sutil Force India + 56 tururi

×
Subiecte în articol: auto formula tururi premiu