Initial, am vrut sa descriu Grand Scenic-ul printr-o simpla insiruire de substantive, menite sa enumere toate cele care incap in el: familia (cu doi sau trei copii), soacra, bagajele aferente, bicicleta, damigeana cu zaibar etc. Mi-am dat insa seama ca mai curand se va epuiza spatiul din pagina decat cel din masina, asa ca am renuntat in fata unor lucruri mai concrete.
Asadar, spatiul – la discretie. Nu mai putin de 564 de litri in portbagaj, cu optionale pentru cinci sau sase locuri. Plansa de bord la fel de aerisita, nu cu foarte multa fantezie (foarte multe cadrane, butoane, sabloane sunt luate din gama), dar asta nu reprezinta un lucru neobisnuit.
In Romania, modelul este prezent in trei motorizari: una pe benzina si doua pe motorina. Din punctul nostru de vedere, cea mai economica versiune (si cea testata) este cea de 1.5 dci 110 CP. Umpluta cu toate cele (de mai sus), sa nu te astepti sa obtii cifra din acceleratie sau cele de consum carburant; in regim single, problema evident se schimba si cel putin in ciclu extraurban cifrele sunt comparabile cu cele din fisele oficiale.
Interesant este si faptul ca rezervorul (nu mai putin de 60L) iti permite o autonomie care se apropie de 1.000 km.
Noi am testat :
● Motorizare: 1.5 dci 110 CP
● Cutie: manuala 6+1
● Viteza maxima: 180 km/h
● Acceleratie 0-100 km/h: 12,5 s
● Consum: 6,1/4,6/5,2