x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul LANCIA DELTA/ Scherzando? 5l/100 la 190 CP?

LANCIA DELTA/ Scherzando? 5l/100 la 190 CP?

de Sebastian S. Eduard    |    13 Mar 2009   •   00:00

Advertizată ca maşină de familie eu am simţit noua Lancia Delta ca fiind mai mult decât atât şi migrând întrucâtva către "Executive".



La asta au contribuit atât dotările sau materialele de bună calitate dar mai ales opţionalele. Ce-i drept am avut privilegiul de a testa şi cea mai scumpă versiune, Platino, care conţine printre altele trapă acţionată electric şi sun roof, jante din aliaj, tapiţerie de piele, geamuri fumurii, eşapament dublu etc.

TOTUŞI... Dacă ar fi să o considerăm ca făcând parte din categoria "family", noua Lancia Delta reuşeşte să fie campioană la două dintre elementele definitorii ale acestei clase: spaţiul şi consumul. Dacă în privinţa spaţiului limitele sunt normale, cât priveşte consumul, ei bine, puţine maşini reuşesc să aibă datele reale atât de aproape de cele din caseta tehnică. Să mă explic: la un drum de circa 300 de km, pe ploaie, în condiţii relativ de aglomeraţie (deh, vorbim de DN1), cu trei persoane plus bagaje, cu tot cu plimbările de rigoare încercând să găseşti o portiţă prin care să scapi cât mai repede din Bucureşti, ei bine, în aceste condiţii, maşina a făcut un consum mediu de 5,6%. Să nu uităm că vorbim de un motor de 1,9 pe motorină care dezvoltă nu mai puţin de 190 CP! Ceea ce înseamnă că dacă vrei să te duci la Viena ai toate şansele să faci drumul cu un singur rezervor. Mmmm, tentant!

Pe piaţa noastră noua Lancia Delta beneficiează de trei nivele de echipare şi cinci motorizări: 1,4 Tjet de 120 şi 150 CP, 1,6 Mjet de 120 CP, 2.0 Mjet de 165 CP, 1,9 Twinturbo Multijet 190 CP.

Noi am testat
Motorizare: 1,9 Twinturbo, 190 CP
Cutie: 6+ RM
Viteză maximă: 222 km/h
Consum: 7,3/4,7/5,7 l

 

News

PORŢI DESCHISE. Cum Ford tocmai a lansat pe piaţa românească noile modele Ford Ka şi Ford Fiesta, a venit vremea  deja tradiţionalelor "porţi deschise". După week-end-ul 7-8 martie şi în acest week-end, 14-15 martie, conducătorii auto îşi pot potoli curiozitatea în cele 36 de locaţii de distribuţie Ford.

TOYOTA X 6. Toyota România va lansa până la sfârşitul anului şase noi modele, printre care maşina de oraş iQ, noua generaţie a hibridei Prius şi automobilul de familie Verso, relatează Mediafax. Modelul de clasă mini (A) iQ va fi comercializat din mai, lună în care va ajunge în România şi crossover-ul Urban Cruiser. Noua generaţie a hibridei Prius şi modelul de familie Verso vor fi introduse pe piaţa românească în iulie.

Tot în vară va fi lansată şi o versiune restilizată (facelift) a Sport Utility Vehicle-ului (SUV) compact RAV4. Cel de-al şaselea model Toyota care va ajunge în România în acest an, cel mai probabil în octombrie, este noua generaţie a Land Cruiser 120.

EXEO. Modelul Seat Exeo vafi lansat în luna mai în România şi va fi urmat de versiunile restilizate ale Leon şi Altea. Exeo, prezentatîn premieră mondială la salonul auto de la Paris din octombrie 2008, va fi disponibil cu trei motorizări pe benzină şi două diesel în România, toate propulsoarele fiind conforme cu normele Euro 5. Tot în prima parte a anului vor intra pe piaţa românească versiunile restilizate (facelift) ale Seat Leon, Seat Altea şi Seat Altea XL, în timp ce modelul Altea Freetrack va rămâne nemodificat.

×
Subiecte în articol: auto