x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Leul francez, SUV de forţă şi eleganţă

Leul francez, SUV de forţă şi eleganţă

de Dragos Stoica    |    31 Mai 2009   •   00:00
Leul francez, SUV de forţă şi eleganţă

Cu un excelent HDi sub capotă, 4007 este prima încercare Peugeot pe segmentul maşinilor de teren, rezultatul fiind unul îmbucurător. Platforma lui Mitsubishi Outlander a fost preluată de constructorul francez, care a realizat propria variantă a unui SUV, alături de conaţionalii de la Citroen, care şi-au botezat modelul C-Crosser.

PLUSURI. Estetic vorbind, după ce am testat atât Outlander, cât şi C-Crosser, nu are prea mult sens să vorbim de aspectul lui Peugeot 4007. Este practic aceeaşi maşină, diferenţele esenţiale rezumându-se la desenarea grilei frontale supradimensionate şi cu faruri unice, în spiritul clasic al mărcii Peugeot.

În regim de condus, 4007 beneficiază de performanţele dinamice excelente ale motorului HDi de 2.2 litri, care dezvoltă 156 CP la 4000 rpm, oferind un cuplu de 380 Nm/2000 rpm. De menţionat că propulsorul este realizat în colaborare cu Ford. Pentru un SUV, 4007 este destul de sprinten, atingând 100 km/h în mai puţin de zece secunde, în timp ce consumul său mixt, în condiţiile în care maşina a fost testată atât în regim urban, cât şi pe drum forestier de munte, s-a ridicat la aproximativ 7 l/100 km parcurşi.

Transmisia manuală în şase trepte este un alt atu al maşinii, reprizele fiind bine egalate. Preţul lui Peugeot 4007 pleacă de la 32.625 euro (toate taxele incluse), putând ajunge, pentru varianta cea mai accesorizată, la 35.855 euro.

 

Interior decent, materiale bune
Spaţiul din interior este unul mulţumitor indiferent de pretenţiile pasagerilor, dar design-ul său este mai degrabă simplist. Să nu vă aşteptaţi la o avalanşă de tehnologie, căci nu este cazul. Peugeot 4007 beneficiază de lucrurile clasice la un asemenea nivel: sistem de sonorizare compatibil MP3, aer condiţionat automat, torpedou cu sistem de răcire, priză de 12 volţi, reglaje ale scaunelor şi, opţional, sistem de navigaţie.

Portbagajul are un volum de 510 litri (1686 cu bancheta spate rabatată), dar spaţiul său poate fi ocupat, la cerere, cu o a treia banchetă pentru transportul pasagerilor.

×
Subiecte în articol: auto