Despre Dacia Logan s-a vorbit mai mult decat despre toata istoria constructorului argesean. Jurnalul National a efectuat un test de o mie de kilometri, in care am descoperit ca masina face fata cu brio celor mai vitrege conditii.
CATALIN FAINISI
REZISTENTA. Dacia Logan nu are probleme atunci cand strabate drumuri proaste, fiind proiectata special pentru astfel de conditii
|
STABILITATE. Nici eu nu am crezut acest lucru pana nu am condus Logan pe autostrada, in oras, pe drumuri pietruite de tara, prin noroaie sau pe sosele care aduc aminte de bombardamente. In toate aceste conditii, masina a avut un comportament exemplar din punctul de vedere al stabilitatii si al confortului. Suspensiile de tip Mc-Pherson cu brat triunghiular de pe fata si puntea spate in H cu profil deformabil si arcuri elicoidale asigura atat un confort excelent, cat si o stabilitate buna pe drumurile de proasta calitate, completate de sistemul ABS, care asigura conditii de franare optime.
CONSUM MARE. Un mare dezavantaj al Loganului este acela ca, in conditiile in care masina este foarte solicitata, mai ales in depasiri la viteze mari, consumul creste. Astfel, in conditiile unui stil de conducere agresiv, motorul de 1,6 litri si 90 de cai putere a consumat in medie pe cei 1.000 de kilometri 8,4 litri/100 km, cu 1,2 litri mai mult decat declara constructorul. De asemenea, masina ar fi avantajata de un propulsor cu putere mai mare, iar acesta se spera sa fie noul diesel, ce va fi disponibil incepand cu anul viitor.
SUCCES LA VANZARI
Inca de cand a inceput comercializarea lui Logan, masina a avut un succes nebun. Cei care o doresc trebuie sa astepte destul de mult timp, o comanda emisa in octombrie fiind onorata, in mod normal, la sfarsitul lunii decembrie. Exista deja peste 20.100 de cereri in tara noastra, pana in prezent fiind produse aproximativ 10.000 de unitati, dintre care 8.000 au fost livrate. In plus, cea mai solicitata versiune a lui Logan este "Laureate" (7.500 euro), aceasta fiind urmata de versiunea de top "Ambition" (8.000 euro), cel mai ieftin Logan, "Ambiance" ocupand ultimul loc din punct de vedere al cererii. Din aceasta luna a inceput comercializarea masinii in Croatia, Bosnia, Slovacia si Ungaria, urmand ca, din noiembrie, sa fie disponibila si in Cehia, Serbia si Muntenegru, Macedonia, Turcia si Siria. Dacia a vandut, per ansamblu, pana pe 15 octombrie, 69.500 de unitati, depasind, deja, totalul de anul trecut, de 57.874 de masini.
PLUS LA SPATIU SI CONFORT
|