x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Logan de anduranta

Logan de anduranta

21 Oct 2004   •   00:00

Despre Dacia Logan s-a vorbit mai mult decat despre toata istoria constructorului argesean. Jurnalul National a efectuat un test de o mie de kilometri, in care am descoperit ca masina face fata cu brio celor mai vitrege conditii.

CATALIN FAINISI

REZISTENTA. Dacia Logan nu are probleme atunci cand strabate drumuri proaste, fiind proiectata special pentru astfel de conditii
Prima data am condus Dacia Logan in Turcia, in regiunea Cappadochia, cunoscuta pentru conditiile dificile de trafic. Serpentinele din desertul Anatoliei au pus la grele incercari masina, care, pe ansamblu, s-a comportat foarte bine, putine fiind minusurile semnalate de reprezentantii presei.

DISTANTA. Totusi, acel test a insumat doar un parcurs de aproximativ 200 de kilometri, ceea ce nu este edificator pentru formarea unei impresii. Zilele trecute am realizat un test de 1.000 de kilometri cu versiunea de top, "Ambition" (1,6 l MPI - 90 CP), care costa 8.000 de euro. Am descoperit o masina care se adapteaza perfect la soselele romanesti si la conditiile de trafic din tara noastra, atat din punctul de vedere al comportamentului, cat si al confortului.

STABILITATE. Nici eu nu am crezut acest lucru pana nu am condus Logan pe autostrada, in oras, pe drumuri pietruite de tara, prin noroaie sau pe sosele care aduc aminte de bombardamente. In toate aceste conditii, masina a avut un comportament exemplar din punctul de vedere al stabilitatii si al confortului. Suspensiile de tip Mc-Pherson cu brat triunghiular de pe fata si puntea spate in H cu profil deformabil si arcuri elicoidale asigura atat un confort excelent, cat si o stabilitate buna pe drumurile de proasta calitate, completate de sistemul ABS, care asigura conditii de franare optime.

CONSUM MARE. Un mare dezavantaj al Loganului este acela ca, in conditiile in care masina este foarte solicitata, mai ales in depasiri la viteze mari, consumul creste. Astfel, in conditiile unui stil de conducere agresiv, motorul de 1,6 litri si 90 de cai putere a consumat in medie pe cei 1.000 de kilometri 8,4 litri/100 km, cu 1,2 litri mai mult decat declara constructorul. De asemenea, masina ar fi avantajata de un propulsor cu putere mai mare, iar acesta se spera sa fie noul diesel, ce va fi disponibil incepand cu anul viitor.

SUCCES LA VANZARI

Inca de cand a inceput comercializarea lui Logan, masina a avut un succes nebun. Cei care o doresc trebuie sa astepte destul de mult timp, o comanda emisa in octombrie fiind onorata, in mod normal, la sfarsitul lunii decembrie. Exista deja peste 20.100 de cereri in tara noastra, pana in prezent fiind produse aproximativ 10.000 de unitati, dintre care 8.000 au fost livrate. In plus, cea mai solicitata versiune a lui Logan este "Laureate" (7.500 euro), aceasta fiind urmata de versiunea de top "Ambition" (8.000 euro), cel mai ieftin Logan, "Ambiance" ocupand ultimul loc din punct de vedere al cererii. Din aceasta luna a inceput comercializarea masinii in Croatia, Bosnia, Slovacia si Ungaria, urmand ca, din noiembrie, sa fie disponibila si in Cehia, Serbia si Muntenegru, Macedonia, Turcia si Siria. Dacia a vandut, per ansamblu, pana pe 15 octombrie, 69.500 de unitati, depasind, deja, totalul de anul trecut, de 57.874 de masini.

PLUS LA SPATIU SI CONFORT

Unul dintre aspectele impresionante ale lui Logan este spatiul interior generos, care permite unui numar de cinci persoane sa calatoreasca in conditii mai mult decat bune. Cel mai important avantaj este insa portbagajul imens (foto), de 510 litri, care permite transportarea unui numar foarte mare de bagaje, asa cum le place romanilor. In plus, este impresionant faptul ca in masina nu patrund praful sau apa, la fel cum se intampla la "batranele" Dacii.
×
Subiecte în articol: auto masina logan