x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mazda 2, frumuseţe în stil Asiatic

Mazda 2, frumuseţe în stil Asiatic

de Dragos Stoica    |    20 Ian 2008   •   00:00
Mazda 2, frumuseţe în stil Asiatic

Micuţă şi sprintenă, noua Mazda 2 pare reţeta adaptată perfect de constructorul japonez pentru a se bate pe segmentul maşinilor de oraş.

DRIVE TEST - Maşina ideală pentru aglomerări urbane


Micuţă şi sprintenă, noua Mazda 2 pare reţeta adaptată perfect de constructorul japonez pentru a se bate pe segmentul maşinilor de oraş.

Credeţi în dragoste la prima vedere? Nu ştiu dacă acest clişeu funcţionează de fiecare dată, dar cu siguranţă şi-a dovedit valabilitatea în momentul rendez-vous-ului pe care l-am avut cu Mazda 2.

 

LIPICI. Testată în urmă cu o săptămână prin intermediul Arian Motors, Mazda 2 a făcut impresie de la prima întâlnire. Mignonă, cu forme armonioase şi bine conturate, noua apariţie a dat un sens clar conceptului de design “Zoom-Zoom”, după care a fost reorientată strategia Mazda în ultima perioadă. E vorba despre o maşină cu mult lipici, a cărei aderenţă va fi probată cu precădere în rândul reprezentantelor sexului frumos, deoarece nu există femeie care s-o vadă pe Mazda 2 şi să nu şi-o dorească. Versiunea testată a fost dotată cu un motor pe benzină, de 1,5 litri şi 103 CP, acesta reprezentând momentan şi vârful de gamă. Nebănuită iniţial de cine ştie ce performanţe, Mazda 2 s-a arătat destul de focoasă. Motorul urcă rapid la 4.000 de rotaţii, ceea ce conferă şoferului posibilitatea adoptării unui stil de condus îndeajuns de sportiv, senzaţie care este amplificată şi de suspensiile mai rigide. Direcţia este foarte stabilă pentru un model din această clasă, în timp ce schimbătorul de viteze, amplasat pe consola centrală, este deosebit de manevrabil. Cu o cursă scurtă, acesta contribuie la accentuarea caracterului urban al lui Mazda 2. În ceea ce priveşte consumul, trebuie spus că maşina a fost testată câteva zile numai prin Bucureşti. Într-un trafic infernal, în condiţii de iarnă adevărată, acesta s-a ridicat la maximum 8,5 litri la 100 km, lucru pe care îl consider rezonabil. Ca o concluzie simplă, maşina se prezintă cu un design superb, care atrage din prima secundă, iar interiorul bine finisat, chiar şi în pofida nefolosirii unor materiale de calitate superioară, face faţă. Dacă adăugaţi performanţele excelente din punct de vedere dinamic ale motorului de 103 CP şi le suprapuneţi unei folosiri frecvente a lui Mazda 2 în condiţii de trafic urban, aceasta se anunţă de pe acum un succes.

 

Versiuni - Încă două motorizări disponibile

În România, Mazda 2 este deja disponibilă în trei variante de motorizare pe benzină, acestea fiind 1,3 litri, de 75 şi 86 CP, respectiv 1,5i – 103 CP, cea despre care am vorbit mai sus. De asemenea, versiunile de echipare sunt în număr de şapte, iar preţurile pornesc de la 9.990 de euro. În mod firesc, cea mai ieftină versiune vine cu motorizarea de 75 CP, care este însă slab echipată. Pentru o maşină dotată cu nişte servicii normale la nivelul anului 2008, ar trebui să scoateţi din buzunar suma netă de 11.490 de euro, cu care v-aţi putea achiziţiona o Mazda 2 de 1,3 litri, cu airbaguri frontale şi laterale (faţă), cortină, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri electrice faţă, aer condiţionat, CD-player cu cititor MP3 şi intrare pentru sistem audio auxiliar.

 

Interior - Accesorii simplu de manevrat

Fără să fie un handicap, micuţa asiatică este totuşi destul de simplă la interior. Nici versiunea testată, care este în prezent vârful de gamă prezent pe piaţa din România, nu excelează. Dotată cu tot ce trebuie, maşina are o consolă centrală uşor de acţionat, iar liniile sale întăresc ideea că proiectantul a avut ca target publicul feminin. Din păcate, interiorul pierde la capitolul cadranelor centrale. Cu un aer uşor vetust, turometrul şi vitezometrul puteau fi altfel desenate, cumva mai în ton cu senzaţia de nou pe care o emană designul de la exterior. În schimb, spaţiile de depozitare sunt destul de generoase, iar portbagajul se înscrie în caracteristicile clasei 3, având suficient loc pentru bagajele a două trei persoane.

 

 

Date tehnice

Mazda 2 MZR 1.5

Cilindree: 1.498 cmc

Putere: 103 CP/6.000 rpm

Cuplu maxim: 137 Nm/4.000rpm

Transmisie: manuală, în cinci trepte

Viteză maximă: 188 Km/h

Consum urban: 8,5 l/100 km

Preţ DDP: 14.590 euro

 

 

 

×
Subiecte în articol: auto mazda