x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mazda 3 hatchback, compacta sportivă

Mazda 3 hatchback, compacta sportivă

de Dragos Stoica    |    24 Ian 2010   •   00:00
Mazda 3 hatchback, compacta sportivă

E suficientă o singură privire de la distanţă ca să-ţi dai seama că ai de-a face cu o Mazda. Blocurile optice frontale păstrează perfect forma alungită a ochiului unei siameze din "Pisicile aristocrate", în timp ce grila frontală reuşeşte performanţa de a emana senzaţii puternice şi diferite. Poate fi zâmbăreaţă şi ştrengară, dar în acelaşi timp are şi ceva din ferocitatea unui prădător.

Noua Mazda 3 Sport, căci despre ea vorbim, respiră, aşa cum îi spune şi numele, un aer extrem de sportiv, care se amplifică la interiorul habitaclului. Bordul şi consola centrală sunt orientate către şofer, comenzile foarte accesibile se potrivesc de minune unui stil de pilotaj, în timp ce scaunele au la rândul lor o grămadă de caracteristici pe aceeaşi zonă, existând opţional şi scaune ergonomice sport cu memorie.

Modelul testat a fost dotat cu un motor pe benzină de 1.6 litri, care dezvoltă 105 CP la o turaţie de 6.000 rpm. Fără să dea pe spate ca performanţe (ajunge la 100 km/h în 12,2 secunde, iar cuplul este de 145 Nm), acest propulsor reuşeşte totuşi să puncteze la nivelul consumului, unde media s-a situat undeva la 7,8 litri/100 km, o valoare remarcabilă pentru un motor pe benzină rulat atât în condiţii de oraş, cât şi pe DN1.

Constructorul dă în fişa oficială o viteză maximă de 184 km/h şi n-avem motive să nu-l credem, doar că e nevoie de o bună bucată de autostradă pustie pentru a atinge această valoare. Ţinuta de drum a maşinii este un atu: şasiul este rigidizat şi optimizat cu suspensii adecvate unui stil sportiv de condus, ceea ce i-a conferit hatchback-ului o stabilitate excelentă.

Modelul pe care l-am avut în test are un preţ DDP de 18.490 de euro, la care în această perioadă se acordă o reducere de aproape 10%. Fără reducere, nu-i tocmai ieftină, mai ales prin comparaţie cu alte concurente din clasă. Compensează însă prin aspect. Chiar dacă nu e cea mai forţoasă atletă din segment, cu siguranţă e printre cele mai arătoase.

 

Dotări numeroase
Siguranţa a fost unul din principalele lucruri avute în vedere de constructorul nipon. Noua Mazda 3 Sport vine în standard cu ABS, EBD, asistenţă la frânarea de urgenţă, control al tracţiunii şi şase airbaguri, frontale, laterale şi cortină.

De asemenea, există faruri bi-xenon adaptive, hatchback-ul beneficiind din start de aer condiţionat, geamuri electrice faţă, volan ajustabil pe înălţime şi adâncime, computer de bord, oglinzi electrice, radio CD compatibil MP3 şi port auxiliar pentru dispozitive portabile. În funcţie de versiune, sunt disponibile dotări precum sistemul de acces şi pornire fără cheie, senzori de parcare, conectivitate Bluetooth şi sistem audio Hi-Fi Bose cu 10 difuzoare.

×
Subiecte în articol: auto