x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul "Meseria de postas nu dispare"

"Meseria de postas nu dispare"

10 Oct 2005   •   00:00
"Meseria de postas nu dispare"
INTERVIU DAN MIHAI TOADER
"Factorii postali nu trebuie sa fie ingrijorati de dezvoltarea sistemului de plata prin carduri a pensiilor sau de explozia din piata de telecomunicatii; vor avea de munca in continuare. Oamenii raman cea mai pretioasa achizitie a companiei noastre", spuneDan Mihai Toader, director general al Postei Romane.

Ce semnificatie are data de 9 octombrie?
Dan Mihai Toader: La 9 octombrie 1874, 22 de state europene au semnat actul de constituire a Uniunii Postale Universale. Printre ele s-a numarat si Romania, reprezentata de directorul general al Postelor si Telegrafului din acea perioada, George Lahovary. Ceva mai tarziu, in 1969, in cadrul Congresului UPU desfasurat la Tokyo, 9 octombrie a fost declarata Ziua Mondiala a Postei. Trebuie spus ca in acest moment UPU este un organism apartinand Organizatiei Natiunilor Unite si cuprinde peste 190 de administratii postale din toata lumea, de asemenea, in acest for sunt reprezentate numeroase companii private care actioneaza in domeniul serviciilor postale.

Anul trecut, Capitala Romaniei a gazduit cel de-al XXIII-lea Congres al Uniunii Postale Universale. Cu acest prilej a fost adoptata Strategia Postala Mondiala de la Bucuresti, o foaie de parcurs pentru administratiile postale din intreaga lume in urmatorii ani.

"Dedicam ziua de 9 octombrie postasilor din zonele sinistrate"

Exista o traditie de celebrare a acestei zile si la nivelul Postei Romane?
Bineinteles. Avem deja o traditie a premierii celor mai merituosi postasi la 9 octombrie, ai acelora dintre colegii nostri care s-au distins prin performantele obtinute, care s-au evidentiat prin fapte deosebite ce fac cinste companiei noastre. In acest an, in prim-plan se afla postasii din regiunile afectate de inundatii. Peste 100 de angajati ai Postei Romane au fost victime ale acestei catastrofe, le-au fost distruse casele, gospodariile, terenurile agricole, si-au vazut agoniseala de o viata luata de ape. Cu toate acestea, au continuat sa-si faca datoria in conditii inimaginabile. Au distribuit trimiteri postale si pensii cu barca si elicopterele puse la dispozitie de autoritati, cautandu-i pe cei care fusesera evacuati, i-au ajutat pe cei mai loviti de dezastru, au fost in mijlocul oamenilor prin munca lor sau cu o vorba de imbarbatare, cu un gest de omenie. In momentele cele mai grele, ei au pastrat legatura intre sinistrati si restul lumii, continuand sa duca vestile de care oamenii au nevoie. Lor le dedicam ziua de 9 octombrie a acestui an.

Ce provocari stau in fata Postei Romane in acest moment?
Pentru a se adapta pe o piata concurentiala si avand in vedere apropiata declansare a procesului de privatizare a companiei, Posta Romana trebuie sa acorde prioritate modului de abordare comercial. Exista deja servicii care se deruleaza in relatia cu partenerii si clientii nostri din domeniul bancar prin intermediul retelei postale. Trebuie neaparat sa urmam acest trend, sa-l dezvoltam. Eu sper sa consolidam o relatie nu furnizor-client, ci o relatie de parteneriat cu reprezentantii zonei financiar-bancare. Consider ca acesta este un obiectiv pe termen foarte scurt, pentru ca el va duce la profesionalizarea salariatilor nostri si, bineinteles, si la un confort al postasilor. Si ma gandesc aici la mai multe aspecte: la norme de munca, la conditii de munca, la scolarizare, la training si, cel mai important amanunt cred, la salarizarea angajatilor CNPR. Ei vor trebui sa fie motivati suplimentar din punct de vedere financiar, sa fie cointeresati material si sa fie platiti in functie de numarul de prestatii efectuate. Cred ca prin dezvoltarea acestor relatii de parteneriat cu segmentul financiar-bancar sunt posibile aceste lucruri. In acelasi timp, oferim clientilor nostri posibilitatea de a beneficia, la acelasi ghiseu, pe langa serviciile postale, de servicii de incasare a taxelor si a impozitelor locale, a facturilor emise de furnizorii de utilitati, precum si de catre operatorii de telefonie si comunicatii prin cablu. Este un domeniu in care avem deja rezultate si urmarim sa atragem tot mai multi parteneri.

S-a nascut la 28 octombrie 1974, in Onesti, si, la cei 31 de ani neimpliniti, este cel mai tanar director general din istoria de peste 130 de ani a Postei Romane. "Deseori, in gluma, spun ca varsta mea biologica n-are nici o legatura cu varsta reala", marturiseste directorul general al Companiei Nationale Posta Romana.

DAN MIHAI TOADER
Este absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, promotia 1998. Intre 1997 si 1998, a fost Project Manager in relatia dintre firma Silicon Graphic Romania si Romania Cable Systems (RCS). Intre 1998 si 1999 este director comercial la Romania Data Systems (RDS). Intre 1999 si 2000, Project Manager la Media Pro Group, iar din 2000 pana in 2002 director executiv la Direct Shop. Din martie 2002 pana in februarie 2005, cand a devenit presedinte al Consiliului de Administratie si director general al CNPR, a fost director general la MBS SOLUTIONS.
×