x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mitsubishi ASX, crossover în toată puterea

Mitsubishi ASX, crossover în toată puterea

de Dragos Stoica    |    25 Sep 2010   •   00:00
Mitsubishi ASX, crossover în toată puterea

Cu un motor diesel de 1.8 litri DOHC şi 150 CP sub capotă, care respectă normele de poluare Euro 5, modelul lansat în martie de constructorul japonez la Salonul Auto de la Geneva se anunţă un concurent dur pentru Nissan Qashqai şi Hyundai ix35.



Are transmisie 4x4, este plin de tehnologie la interior, iar acoperişul panoramic şi funcţia AutoStop&Go, disponibile în echiparea Instyle A18, îl particularizează faţă de concurenţă.

Într-o piaţă auto care încearcă să se limpezească de ceva vreme, Mitsubishi nu putea sta cu mâinile în sân. Dacă pe segmentul SUV-urilor mari propune nume precum Outlander şi Pajero, iar L200 s-a înfipt în topul utilitarelor cu fibră adevărată off-road, japonezii rămăseseră cumva descoperiţi pe categoria crossoverelor compacte. Aşa a apărut ASX, un model care se bazează pe conceptul cX, dezvăluit în 2007 la Salonul Auto de la Frankfurt.

Cum arată? Încă din primul moment, îţi dai seama că e o maşină cu lipici. Aspectul său va fi, cu siguranţă, unul dintre atuurile maşinii. Vorbind doar de design, trebuie spus că ASX te atrage imediat prin celebra de-acum grilă frontală "Jet Fighter", care transmite gena agresivă emanată cel mai bine Lancer. Liniile sale sunt perfect armonizate cu caracterul maşinii, iar acoperişul coboară spre partea din spate, ceea ce amplifică efectul de dinamicitate. Blocurile optice, atât cele din faţă, cât şi din spate, sunt bine poziţionate. Pe scurt, ASX arată ca un crossover arhetipal. Respiră forţă, dar în acelaşi timp nu te pune pe gânduri la gândul folosirii în trafic urban.

Dieselul de 1.8 litri oferă 150 CP, care sunt disponibili de la 4.000 rpm, iar cuplul maxim este de 300 Nm, între 2.000 şi 3.000 rpm. Traduse în performanţe, motorul este puternic şi poate mişca maşina de la 0 la 100 km/h în 10 secunde, iar viteza maximă este de 198 km/h. Poate nu sunt cele mai dinamice cifre din segment, dar, oricum, ţinta lui ASX nu este să doboare recorduri. Transmisia este manuală, în şase trepte, cu tracţiune 4x4 nepermanentă, modul de rulare selectându-se electronic, prin intermediul unui buton aflat lângă schimbătorul de viteze.

După mai mult de 700 de kilometri făcuţi la volan, ai senzaţia că scopul pe care l-a avut constructorul a fost atins. ASX poate fi folosit fără bătaie de cap în oraş. Se conduce uşor, iar parcarea nu este o problemă, asta şi datorită faptului că, în versiunea de top, Instyle A18, primeşti ajutorul unei camere de vederi care se activează în momentul mersului în marşarier. La drum lung, maşina este o plăcere. Suspensiile sunt bune şi orientate spre confort, aşa că absorb imediat orice denivelare. În schimb, fiind mai moi, e posibil ca intrarea mai tare într-o curbă să provoace ceva ruliu. Dotat cu transmisie 4x4, ASX poate fi folosit fără probleme în off-road, dar nu pe cele mai dificile trasee. Mai concret, dacă trebuie să parcurgă un forestier aflat nu chiar în cea mai bună stare, o va face fără dificultăţi. În regim mixt de exploatare, atât urban, cât şi extra, ASX a înregistrat un excelent consum de 6,3 l/100 km.

La interior, în versiunea de echipare avută în test, partea distinctivă o reprezintă acoperişul panora­mic din sticlă laminată, de mare efect, care luminează excelent interiorul şi le dă senzaţia mai ales pasage­rilor pe pe bancheta spate că s-ar afla într-o decapotabilă. În afara sa, există acelaşi excelent display multifuncţional LCD color de pe Pajero, cu sistem de navigaţie cu HDD şi sistem audio Rockford Fosgate 710 W integrat, cu nouă difuzoare, Bluetooh, cruise control, aer condiţionat automat, închidere centralizată cu sistem inteligent fără cheie, oglinzi electrice, airbaguri pe toate părţile, scaune faţă încălzite, torpedou cu refrigerare, volan reglabil pe adâncime şi înălţime, precum şi funcţia AS&G (AutoStop&Go), care, odată activată, opreşte motorul când maşina staţionează, acesta pornind imediat ce este apăsată pedala de ambreiaj. Preţurile pentru Mitsubishi ASX pornesc de la 16.662 euro (TVA inclusă), pentru versiunea pe benzină 1.6 litri şi 116 CP (cu tracţiune faţă), ajungând la 29.166 euro (TVA inclusă) pentru modelul testat, care, în echiparea Instyle A18, este vârful de gamă.


Date tehnice
Mitsubishi ASX 1.8 D AS&G Instyle
Capacitate: 1.798 cmc
Putere: 150 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 300 Nm/2.000 rpm
Transmisie: manuală, 6+1 trepte
Viteză maximă: 198 km/h
Acceleraţie 0-100 km: 10 secunde
Consum mixt: 6,3 l/100 km

×
Subiecte în articol: auto