x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Note, confort urban

Nissan Note, confort urban

de Dragos Stoica    |    18 Apr 2010   •   00:00
Nissan Note, confort urban

Lansat în urmă cu trei ani şi jumătate, Nissan Note nu este prea cunoscut pe piaţa românească a clasei B, lucru oarecum de mirare câtă vreme maşina respectă câteva dintre principiile de bază ale unui automobil de oraş. Construit "în familie" pe aceeaşi platformă cu Renault Clio III şi Renault Modus, Note seamănă bine, mai ales în partea frontală, cu Tiida, pentru ca, observat din lateral, să sugereze o alură de MPV.

De altfel, întregul design exterior păstrează tradiţia Nissan, care pune accent pe obţinerea de maximum de spaţiu la interior, oferind confort pasagerilor peste concurentele din acelaşi segment (cum ar fi Ford Fusion, de exemplu).

Dacă pe dinafară Note arată corect şi interesant, lucrurile capătă altă dimensiune, la propriu, în interior. Pasagerii beneficiază de spaţiu arhisuficient. În spate pot lua loc chiar şi doi adulţi de 1,90 m, asta fără ca şoferul şi călătorul din dreapta să stea cu genunchii la gură, având scaunele date la maximum în faţă. Mai mult, tot pe ideea sporirii confortului, bancheta este mobilă, ceea ce permite reglaje suplimentare pentru pasagerii din spate.

În caz de nevoie, aceeaşi banchetă se poate rabata, oferind un volum al portbagajului de 1.332 de litri. În mod normal de exploatare, portbagajul se mai poate compartimenta în două moduri, printr-o placă de separare "easy-clean".

Planşa de bord şi consola centrală ţin pasul cu restul maşinii prin calitatea foarte bună a materialelor şi designul adecvat, dar fără să ofere lucruri ieşite din comun. Există radio cu CD cu şase boxe, Bluetooth, comenzi audio pe volan şi computer de bord. Tot la plusurile de la interior trebuie nominalizat şi sertarul existent sub scaunul însoţitorului din dreapta, care are un volum de zece litri. Mai pe româneşte, suficient pentru a ţine acolo o pereche de pantofi, plus alte mărunţişuri.

Modelul testat a fost echipat cu un motor pe benzină de 1,4 litri (88 CP), cu transmisie manuală în cinci trepte şi tracţiune faţă. Din capul locului, impresionant a fost consumul de aproximativ 7,2 l/100 km, înregistrat exclusiv în condiţii de trafic urban prin Bucureşti, cu aerul condiţionat funcţionând nonstop. Valoare absolut excelentă, ţinând cont şi de faptul că motorul are un comportament destul de vioi pentru parametrii săi.

Ducând în spate fără efort cele 1.150 kg ale maşinii, propulsorul de 1,4 litri îl poate urca pe Note la 100 km/h în 13,4 secunde, dar mult mai importante sunt demarajul bun şi etajarea corectă a rapoartelor, care îl ajută din plin în oraş.

Un alt superlativ este manevrabilitatea. Este foarte uşor de condus, ai senzaţia că ştii maşina de mult timp atunci când te sui la volan pentru prima dată şi, tot mai important în ultimii ani, este facilă la parcarea în zone aglomerate, asta şi datorită senzorilor amplasaţi pe bara din spate. La nivelul siguranţei, există airbaguri faţă pentru şofer şi pasager, precum şi airbaguri laterale tot pentru cei din faţă, în versiunea de echipare Acenta.

În acest moment, preţurile lui Nissan Note pleacă de la 9.465 euro (TVA inclusă) + trei prime de casare, în cadrul programului REMAT 2010. Fără dubiu, un preţ remarcabil, mai ales că maşina se poate adresa atât familiilor care locuiesc în mediu urban, cât şi firmelor de taxi.

×
Subiecte în articol: auto