x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noua Laguna atacă

Noua Laguna atacă

de Dragos Stoica    |    13 Apr 2008   •   00:00
Noua Laguna atacă

Ajuns în sfîrşit şi în România, noul Renault Laguna a fost testat de-a lungul unui traseu de-a dreptul inedit pînă la Sibiu. În locul aglomeratei văi a Oltului, drumul a fost ales special pentru a putea vedea maşina atît în condiţii de autostradă (cu scuzele de rigoare pentru că termenul se referă la drumeagul care leagă Bucureştiul de Piteşti), precum şi în condiţii de drum cu serpentine (pasul Rucăr – Bran) şi pe o suprafaţă aflată în stare deplorabilă (Sighişoara – Sibiu).

Disponibil în două variante de caroserie, Renault Laguna 3 oferă practic două maşini diferite sub acelaşi nume.

 

 

Ajuns în sfîrşit şi în România, noul Renault Laguna a fost testat de-a lungul unui traseu de-a dreptul inedit pînă la Sibiu. În locul aglomeratei văi a Oltului, drumul a fost ales special pentru a putea vedea maşina atît în condiţii de autostradă (cu scuzele de rigoare pentru că termenul se referă la drumeagul care leagă Bucureştiul de Piteşti), precum şi în condiţii de drum cu serpentine (pasul Rucăr – Bran) şi pe o suprafaţă aflată în stare deplorabilă (Sighişoara – Sibiu).

 

 

 

PARADOX. Deoarece comportamentul maşinii este foarte diferit în funcţie de varianta de carosare, este mai uşor de prezentat fiecare versiune separat. Ca impresie principală, trebuie spus că berlina a dat senzaţie de rigiditate. Echipată special pentru drumuri dificile, această versiune probabil că punctează la capitolul fiabilităţii, pierzînd însă la cel al confortului, mai ales dacă ne gîndim la concurenţii din aceeaşi clasă. Ce este însă de-a dreptul ciudat: spaţiul de pe bancheta din spate oferit în antiteză totală cu cel din faţă! Prima senzaţie care te traversează atunci cînd iei loc în spatele şoferului este aceea că nu-ţi încap picioarele sub scaun, dar surpriza vine de abia cînd ai parte de un drum cu denivelări. Pe scurt, o persoană de 1.90 m va sta fix cu capul proptit în plafon, nefericitul pasager căutîndu-şi confortul de-a lungul întregii canapele. Mai mult ca sigur, explicaţia ar rezida în spaţiul oferit în faţă, unde, într-adevăr, locul de care beneficiază şoferul şi pasagerul din dreapta sa este mai mult decît generos, practic peste tot ce oferă adversarii de pe acelaşi segment.

 

 

DIFERENŢĂ. Versiunea Estate s-a arătat mai generoasă cu spaţiul de la interior, inclusiv cel alocat banchetei din spate. Totodată, ca o bilă albă, deşi este la rîndul său echipată pentru drumuri dificile, Laguna Estate absoarbe mult mai bine şocurile provocate de denivelări, fără să dea senzaţia de “barcă”. Personal, senzaţia a fost că această versiune este mult mai reuşită, amplificată poate şi de faptul că motorizarea cu care a fost prevăzută maşina testată s-a nimerit a fi 2.0 dCI (150 CP), evident mai adecvată decît vechiul 1,5 dCI (110). De altfel, doar aceste două motorizări au putut fi testate în cadrul evenimentului de la Sibiu. Fără să impresioneze în mod deosebit, ambele motoare îşi fac treaba mai ales prin prisma consumului. În regim de mers, 1,5 dCI ar oferi de fapt doar avantajul consumului, în timp ce celălalt diesel te ajută mai mult în depăşiri sau la drum întins în regim de autostradă, avînd reprize mult mai bune. Totuşi, cam lent în demaraj, chiar dacă acţionaţi acceleraţia pînă în podea. Cît despre siguranţa pasivă, totul în standardul Renault şi al celor cinci stele obţinute la testele Euro NCAP. O noutate absolută este însă protecţia oferită pasagerilor în cazul unui impact lateral cu o maşină care circulă cu o viteză de 70 km/h. Conform constructorului francez, acest lucru se realizează cu ajutorul unor senzori de impact poziţionaţi în stîlpul median şi în portiere, care atenuează şocul deschiderii airbagurilor laterale.

 

 

Impresionantă la interior

Dacă anumite caracteristici mai degrabă tehnice sau unele legate de neinspiraţia constructorului de a folosi în continuare motorul de 1,5 dCI pot fi contestate, jos pălăria faţă de interiorul maşinii, care realmente impresionează. Comenzile şoferului sînt amplasate excelent, acesta putînd acţiona de pe volan sistemul audio şi celelalte dotări. De asemenea, consola centrală oferă o prezentare simplă şi eficientă a sistemului climateric. Însă cireaşa de pe tort vine atunci cînd vorbim despre materialele folosite la finisaje. Toate materialele folosite, de la textilele întrebuinţate la cusăturile scaunelor şi pînă la plasticul cauciucat sînt de calitate ireproşabilă. Renault n-a făcut nici un rabat de calitate atunci cînd a venit vorba de interior. Fără exagerare, Laguna 3 este o maşină care te cucereşte prin căldura emanată de interiorul habitaclului. La exterior, se remarcă blocurile optice, acestea dînd principalul caracteristic dinamic al modelului.

×
Subiecte în articol: auto