x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Opel Astra, lansat şi în România

Noul Opel Astra, lansat şi în România

de Dragos Stoica    |    22 Ian 2010   •   00:00
Noul Opel Astra, lansat şi în România

La trei luni după ce a fost pus în vânzare pe piaţa europeană, noul Opel Astra a fost lansat joi seară şi în România, în cadrul unui eveniment găzduit de clubul Bamboo. Îmbunătăţit mult faţă de generaţia precedentă, noul Astra este prevăzut cu tehnologii inovatoare şi echipat cu o gamă completă de sisteme de propulsie.

Sunt disponibile tehnologii de excepţie, marea noutate constituind-o şasiul mecatronic. Acesta este o construcţie absolut originală a punţii spate, păstrând avantajele de dimensiune, greutate şi eficienţă generală ale designului suspensiei spate cu arbore compus. Braţul Watts preia forţele laterale din timpul virajelor, asigurând dinamismul şi agilitatea autovehiculului, fără a face compromisuri în domeniul stabilităţii şi confortului. De asemenea, noul Astra beneficiază de cel mai avansat sistem de iluminare, o cameră frontală care recunoaşte semnele de circulaţie (funcţională doar în unele ţări din sud-estul Europei) şi tehnologia scaunelor cu cele mai bune caracteristici ergonomice.

În România, noul Opel Astra a venit în patru variante de echipare: Essentia, Enjoy, Sport, Cosmo. Essentia oferă o gamă largă de echipamente, culori şi un design interior proiectate să atragă, iar lunga listă de dotări standard include oglinzi electrice încălzite, în culoarea caroseriei, mânere în culoarea caroseriei, faruri cromate, faruri de rulare pe timp de zi, instrumente de bord cu inele cromate, aer condiţionat cu filtru de particule, radio CD 300 cu Triple Info Display, geamuri faţă acţionate electric, închidere centralizată cu telecomandă, servodirecţie reglabilă în funcţie de viteză, ABS, ESP®Plus, consolă centrală cu două suporturi de pahare şi loc de depozitare deschis, airbaguri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager faţă, jante din oţel de 161/2 cu capace de roţi stilizate.

Opel Astra Enjoy îi dă posesorului şansa de a adăuga o notă personală. Sistemul AFL, şasiul FlexRide, şasiul Sport, tempomatul, scaunele sport ergonomice şi trapa din sticlă figurează toate pe lista opţiunilor disponibile pentru această echipare. În plus, modelul are tetiere active faţă, senzor de ploaie şi airbag cortină.

Opel Astra Sport oferă tapiţerie premium şi elemente de decor în două culori, iluminare translucidă a panoului de instrumente, sistem electronic de climatizare bi-zonă, consolă centrală cu două suporturi de pahare acoperite, loc de depozitare închis, asistenţă la pornirea în pantă, computer de bord cu sistem de afişare şi verificare, priză de alimentare în consola centrală spate şi volan îmbrăcat în piele perforată, cu comenzi sistem radio.

Elegant şi sofisticat, noul Opel Astra Cosmo conferă fiecărei călătorii ingeniozitate şi lux. Dotări standard care nu se regăsesc la modelul Enjoy: tapiţerie Moroccana şi elemente de decor premium în două tonuri, lămpi spate închise la culoare, iluminarea translucidă a panoului de instrumente, sistem electronic de climatizare pe două zone, frână electrică de parcare, asistenţă la pornirea în pantă, volan îmbrăcat în piele cu comenzi radio sau jante din aliaj de 171/2 cu mai multe spiţe.

Noul Astra este lansat cu o gamă completă de opt motoare, cu capacităţi de la 70 kW/95 CP la 132 kW/180 CP şi asigură şoferilor o eficienţă accesibilă, veritabilă. Consumul mediu de carburant este de 4,6 l/100 km pentru motoarele diesel şi de doar 6,1 l/100 km pentru gama de motoare pe benzină. Cele patru motoare diesel dezvoltă o putere între 70 kW/95 CP şi 118 kW/160 CP. În combinaţie cu transmisia manuală, acestea asigură un consum de carburant sub 5,0 l/100 km şi nu emit gaze peste limita de 129 g/km CO2 . Versiunea ecoFLEX cu motor 1.3 CDTI  şi o putere dezvoltată de 70 kW/95 CP, care va fi lansată la începutul primăverii viitoare, va avea un consum de carburant de numai 4,2 litri/100 km şi emisii de CO2 de 109 g/km.

Gama motoarelor pe benzină cuprinde unităţi de 1,4 şi 1,6 litri, cu aspiraţie naturală şi supraalimentare, care dezvoltă o putere între 74 kW/100 CP şi 132 kW/180 CP. Continuând strategia Opel de reducere a dimensiunilor, proiectanţii au înlocuit motorul de 1,8 litri, cu o putere de 103 kW/140 CP al generaţiei precedente cu un motor 1.4 Turbo nou, cu o putere similară, care necesită un consum de numai 5,9 l/100km, reducând consumul de carburant şi emisiile de CO2 cu aproape 18%.

Noul Opel Astra Essentia 5 uşi 1.4 (100 CP) are un preţ special de lansare, de 12.750 de euro (TVA inclusă), disponibil până la finalul lunii februarie. Dotările standard ale modelului de bază includ, printre altele: aer condiţionat cu filtru de polen, radio CD 300 cu Triple Info Display, geamuri faţă acţionate electric, închidere centralizată cu telecomandă, servodirecţie reglabilă în funcţie de viteză, banchetă spate rabatabilă şi fracţionabilă 60/40, oglinzi electrice încălzite, în culoarea caroseriei, airbaguri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager faţă, ABS, ESP Plus.  Preţurile la modelele echipate cu motoare diesel pornesc de la 15.950 euro cu TVA, pentru varianta în cinci uşi 1.3 CDTI 70 kW / 95 CP MT5.

×
Subiecte în articol: auto