x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Opel Astra ST a venit în România

Opel Astra ST a venit în România

de Dragos Stoica    |    07 Ian 2011   •   09:48
Opel Astra ST a venit în România

145356-267172.jpgDupă cum a procedat cu toate generaţiile Astra, Opel n-a ratat prilejul de a oferi şi ultimei versiuni din aceeaşi gamă o caroserie station wagon, mai ales că firma germană a fost una dintre primele din Europa care au transformat în producţie acest concept încă din anii ‘50. Cum aproximativ 25% din toate modelele produse sub titulatura Astra au fost break-uri, se poate vorbi despre un succes deplin. Iar noua generaţie Astra păstrează linia anterioară: într-un singur an de la lansare, modelul de bază, noul Astra hatchback, a înregistrat peste 200.000 de comenzi, aşteptându-se performanţe în aceeaşi tendinţă şi de la Sports Tourer.

La prima vedere, maşina seamănă ca două picături de apă cu compacta din care se trage. Elementele de design sunt aceleaşi, cu linii armonioase şi totodată agresive şi crom la grila frontală, ceea ce dă senzaţie de forţă şi eleganţă concomitent. Deşi nu se vede imediat, vorbim totuşi despre o altă maşină. Geamurile laterale se îngustează spre montanţii din spate, în timp ce blocurile optice au fost redesenate, în ton cu dimensiunile proprii ST. Practic, după stâlpii din faţă avem de-a face cu o caroserie complet nouă. Principalul atu al acesteia îl constituie portbagajul (mereu un subiect de interes pentru români), a cărui capacitate de încărcare poate ajunge până la 1.550 de litri, graţie unui sistem care pliază scaunele la o simplă apăsare de buton. În mod normal, volumul portbagajului este de 500 de litri.

Gama motoarelor care echipează Astra Sports Tourer cuprinde patru dieseluri, cinci motoare pe benzină şi un motor LPG, toate fiind conforme normelor Euro 5. Pe motorină există unităţile 1.3 (95 CP), 1.7 (110 CP ? 260 Nm şi 125 CP ? 280 Nm) şi 2,0 litri CDTI (160 CP, 350 Nm), toate dotate cu tehnologie common-rail, injecţie multiplă de carburant, turbocompresor cu geometrie variabilă (VGT) şi un filtru de particule ce nu necesită întreţinere. Amatorii de benzină pot opta pentru 1.4 (100 CP şi 140 CP) şi 1.6 Turbo (180 CP). O îmbunătăţire tehnologică cu care vine din aceste zile maşina este sistemul Start/Stop, care va fi introdus mai întâi la motorul 1.3 CDTI.

Teoretic, ţinuta de drum ar trebui să semene mult cu cea de la hatchback, deoarece Astra ST beneficiază de aceeaşi suspensie spate inovatoare şi acelaşi şasiu mecatronic FlexRide, care asigură o stabilitate de invidiat. Dacă tot am pomenit de tehnologie, trebuie enumerate sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL+), ce oferă condiţii de iluminare în funcţie de relief şi de starea meteo. Camera video Opel Eye este un sistem care avertizează şoferul despre existenţa unor semne de circulaţie şi despre schimbarea benzilor de circulaţie, ambele fiind noutăţi pe segmentul compact de la Opel. Preţurile pentru Astra Sports Tourer pleacă de la 16.450 de euro şi pot ajunge până la 24.070 de euro (TVA inclusă), în funcţie de motorizare şi de nivelul de echipare ales.

×
Subiecte în articol: auto&moto