x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Premieră - Citroën C-Cactus, testat de Top Gear Romănia

Premieră - Citroën C-Cactus, testat de Top Gear Romănia

de Berti Panaiot    |    09 Dec 2007   •   00:00
Premieră - Citroën C-Cactus, testat de Top Gear Romănia

Paris. Circuitul Ceram - unul dintre cele mai mari circuite de teste din Europa, locul unde BBC Top Gear Romania a testat, in exclusivitate, C-Cactus, cel mai nou concept Citroën prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt.


Paris. Circuitul Ceram - unul dintre cele mai mari circuite de teste din Europa, locul unde BBC Top Gear Romania a testat, in exclusivitate, C-Cactus, cel mai nou concept Citroën prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt. Şi ideea de bază a creatorilor lui C-Cactus a fost să creeze o maşină ieftină, dar cu stil. C-Cactus este un vehicul ecologic, construit in mare parte din materiale reciclate sau reciclabile şi care, asemenea speciei de vegetaţie de la care a imprumtat numele, consumă puţin. Datorită motorizării HDi hibrid şi greutăţii sale de doar 1.306 kg, consumul mediu se situează sub 3,0 l/100 km, iar nivelul emisiilor de CO2 nu depăşeşte 78 g/km. Spaţiul pentru pasagerii din faţă nu este o problemă, mulţumită ideilor inovatoare in ceea ce priveşte designul coloanei de direcţie şi al bordului. Ansamblul funcţiilor a fost regrupat pe consola centrală, unde a fost montat un ecran tactil care oferă acces la computerul de bord, la sistemul de navigaţie şi la comenzile sistemului de climatizare. Comenzile pentru avarii, lumini, ştergătoare, claxon şi cruise control se găsesc pe centrul fix al volanului. Un alt aspect inedit il constituie "cheia de contact", care este in acelaşi timp MP3 player portabil. Simplitatea este cuvăntul-cheie pentru C-Cactus şi in ceea ce priveşte exteriorul. O capotă fixă, care inglobează aripile, plus o parte detaşabilă, care permite accesul la cele mai utilizate funcţii ce ţin de intreţinerea maşinii, formează partea din faţă.
C-Cactus dispune de o motorizare diesel-hibrid, asociind un propulsor HDi cu filtru de particule, care dezvoltă 70 CP, cu un motor electric, care furnizează un plus de 30 CP. Viteza lui C-Cactus este limitată la 150 km/h.

×
Subiecte în articol: auto c-cactus