x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Provocare europeana

Provocare europeana

26 Ian 2005   •   00:00

AUTO
Desemnata "Masina Anului 2005" in Romania, Mitsubishi Colt beneficiaza, incepand cu acest an, de o versiune in trei usi, precum si de una Turbo, mult mai sportiva si mult mai atragatoare.
CATALIN FAINISI

ATRACTIE. Colt CZ3 va cuceri, cu siguranta, amatorii de masini de dimensiuni reduse, care vor o masina practica in orasele aglomerate
Mitsubishi este o companie ce isi doreste sa cucereasca Europa, una dintre cele mai importante piete de automobile la nivel mondial. Pentru asta, japonezii au inceput ofensiva asupra "Batranului Continent" cu cea mai importanta arma pe care o aveau la dispozitie, Colt. Desemnata "Masina Anului 2005" in mai multe tari, printre care si Romania, micuta nipona este incadrata in segmentul B al autovehiculelor si rivalizeaza, in mod deosebit, cu Peugeot 206 si Toyota Yaris.

ITALIA. Din dorinta de a intari imaginea acestui model, care s-a vandut, de la lansarea internationala de anul trecut, in peste 20.000 de unitati la nivel european, Mitsubishi a lansat recent, la Roma, versiunea in trei usi (CZ3), respectiv Turbo (CZT) a "varfului de lance". Japonezii au ganduri mari cu noul Colt, intentia lor fiind aceea de a vinde aproximativ 90.000 de exemplare in Europa in 2005. Din acest total, 40 la suta ii vor reveni modelului cu trei usi, din care versiunea Turbo va reprezenta doar 5 la suta. Un mare avantaj al acestei masini il reprezinta faptul ca este construita in Olanda, fiind anihilate, astfel, taxele vamale exorbitante specifice produselor din afara Europei.

DESIGN. Spatele noului Colt a fost "taiat" abrupt, pentru a oferi o tenta sportiva micutului model

ASPECT. Principala modificare pe care a suferit-o Colt o reprezinta faptul ca, datorita noii caroserii, este mai aerodinamica decat Peugeot 206 si Toyota Yaris si ofera o tenta sportiva, de model coupe. De asemenea, centrul de greutate al masinii a fost scazut, iar spatiul pentru bagaje este superior, portbagajul avand un volum de 535 de litri, daca bancheta din spate este rabatata. In schimb, pasagerii din spate nu au parte de o calatorie foarte placuta, masina dovedind ca este destinata calatoriilor scurte, de oras.

MOTOARE. Colt CZ3 este echipat cu trei motoare, dintre care doua pe benzina, de 1,1 litri (75 CP) si 1,3 litri (90 CP). Din pacate, "benzinarele" nu obtin performantele asteptate, in ciuda dimensiunilor reduse ale masinii. De partea cealalta, propulsorul diesel de 1,5 litri (109 CP) denota o sportivitate iesita din comun pentru un motor de acest gen, fiind, de departe, cea mai reusita versiune a lui CZ3.

SPATIU. Interiorul lui Colt CZ3 nu prezinta modificari la nivelul consolei si al bordului, dar ofera mai putin spatiu

DEZAVANTAJE. Pe langa lipsa de spatiu a pasagerilor din spate, Coltul in trei usi prezinta un mare dezavantaj in ceea ce priveste vizibilitatea. Unghiul mic oferit de stalpul A impiedica soferul sa se asigure corespunzator in timpul virajelor. Despre versiunea Turbo, propulsata de un motor de 1,5 litri si 150 CP, pe benzina, se pot gasi numeroase cuvinte de lauda, modelul meritand o prezentare detaliata in viitor.

×
Subiecte în articol: auto colt