x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Renault Fluence 2.0 benzinar economic

Renault Fluence 2.0 benzinar economic

de Dragos Stoica    |    14 Oct 2011   •   21:00
Renault Fluence 2.0 benzinar economic

Aparut in urma cu doi ani, urmasul lui Megane nu te da pe spate prin design, dar are calitatile sale. Respira un aer echilibrat si suficient de modern, ceea ce se potriveste targetului familial pe care
si-l propune. Mai mult, Fluence este mai mare decat inaintasul sau, cu o lungime superioara, iar asta influenteaza excelent spatiul din masina, precum si volumul portbagajului.

De fapt, spatiul de care beneficiaza pasagerii, la interior, este unul dintre marile atuuri ale masinii. Este greu de imaginat ce calibru ar trebui sa aiba calatorii sai pentru a-i gasi bile negre aici, in conditiile in care pur si simplu te lafaiesti pe ban­che­ta din spate. Practic, vorbim de o masina gan­di­ta special pentru clasa mijlocie a Europei, poate cu un accent suplimentar pentru estul continentului, unde argumentele de mai sus conteaza enorm: portbagaj cu volum de 500 de litri, garda inalta la sol, buna pentru a evita 'capcanele' de pe drum, si un pret convenabil, cu precadere in variantele de baza. Versiunea testata a fost una de top, intr-o serie limitata, botezata PASSION. Elementele de design specifice acesteia sunt baghetele laterale de protectie in ton cu caroseria, difuzorul bara spate tip sport, instrumente de bord cu afisaj mixt si analogic, jante din aluminiu de 17 inches, esapament cromat, pedalier din aluminiu pe stil sportiv si praguri laterale, spoileruri fata si spate pe aceeasi tendinta.

Ca optionale, modelul testat a mai bifat un sistem de asistenta la parcare, bun mai ales in cazul parcarii laterale, unde lungimea masinii poate pune in dificultate un sofer mai neexperimentat. Totodata, am avut parte de un sistem audio compatibil MP3, cu conexiuni Bluetooth si USB, scaune pe fata cu incalzire si reglaj pe inaltime inclusiv pentru pasagerul din dreapta, precum si un sistem de navigatie cu hartile intregii Europe, actionabil prin telecomanda.
Am lasat mai la urma motorul, deoarece acesta a surprins mai mult decat placut. Masina a fost dotata cu un propulsor pe benzina de 2.0 litri si 140 CP, cu o transmisie manuala in sase trepte. Pres­ta­tia celor doua angrenaje este una excelenta, iar motorul are viata in el de la prima piscatura asupra acceleratiei, oferind un cuplu maxim de 195 Nm la 3.750 rpm. Reprizele cutiei sunt bine etajate, ceea ce contribuie la un lucru absolut remarcabil, si anume consumul. Ei bine, in conditii exclusive de trafic urban, cu aerul con­di­tio­nat functionand fara intrerupere pentru a combate canicula de vara tarzie de la sfarsitul lui septembrie, valoarea inregistrata a fost de 10,3 litri la suta de kilometri, desi fisa tehnica a masinii avan­sea­za un consum de 10,5 litri. Pentru mine unul este o premiera absoluta sa dau peste o masina care consuma mai putin decat avanseaza pro­du­ca­torul, in restul cazurilor intamplandu-se fix in­vers!
Deoarece vorbim de o masina de familie, ca­racterul sau este orientat spre confort. Suspensii destul de moi, care absorb bine denivelarile, si o directie moale, usor de actionat. Poate chiar putin prea moale atunci cand Fluence iese din oras si ruleaza la viteze mai mari, asa ca n-ar fi fost rau daca ar fi existat ceva mai mult feedback la volan.

Renault Fluence 2.0
140 CP CVM PASSION
Cilindree: 1.997 cmc
Putere: 140 CP/6.000 rpm
Transmisie: manuala, in 6+1 trepte
Acceleratie 0-100 km: 10 secunde
Viteza maxima: 195 km/h
Consum urban: 10,5 l
Consum extra: 6,3 l
Volum rezervor: 60 l
Volum portbagaj: 500 l
Pret cu TVA: 19.250 euro

×
Subiecte în articol: auto&moto