x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Să înceapă Fiesta!

Să înceapă Fiesta!

de Sebastian S. Eduard    |    05 Mar 2013   •   22:44
Să înceapă Fiesta!
Ford a lansat facelift-ul modelului  care a dominat anul trecut segmentul B
Zilele trecute Ford a lansat în România faceliftul modelului Fiesta. Pentru a vedea cât de important este pentru Ford acest model vă spunem doar că, anul trecut, aproape 18% dintre maşinile inmatriculate din segmentul B au fost Ford Fiesta. Suficient, nu?

Upgrade
Ford propune o restilizare la exterior şi un serios upgrade tehnologic la interior. Caroseria Noului Fiesta arată, să recunoaştem, mult mai bine decât a precedentului. Se păstrează liniiile fluide dar sunt lăsate la o parte “înfloriturile” estetice. Avem, de-a face, astfel cu o maşinuţă cu tendinţă mai sportivă, mai robustă care inspiră forţă şi dinamism. Stopurile spate, eleronul, capota redesenată complet şi grila radiatorului contribuie din plin la această imagine. A, şi încă un amănunt: să nu uităm de cele cinci culori noi-nouţe.
La interior Ford nu face rabat de la calitate. Consola centrală şi portierele sunt şi ele redesenate, frâna de mână şi schimbătorul au un nou design iar bordul este iluminat în culoarea ice-blue facând ca totul să arate foarte “tehno”.

Motorizări.
Ni se propun mai multe variante de motorizare. Patru pe benzină, cu puteri între 60 şi 125 CP şi două pe motorină - 75 şi 95CP. Dintre acestea două sunt motorizări noi.
Noi am testat o singur variantă de motorizare, deja – preconizăm noi – celebru eco boost de 1 L/100CP, care s-a comportat exemplar. Cu trei persoane şi bagajele aferente a făcut cu brio faţă pantelor şi serpentinelor, iar la drum lung “s-a descurcat” şi ne-a propus un consum extraurban de 5,2%.

Tehnologie.
Spuneam de tehnologii. Acestea nu sunt puţine. Cea mai interesantă, pe departe, ni s-a părut cheia inteligentă - My Key - cu ajutorul căreia părintele (posesorul unui “master key”) reuşeşte să seteze maşină pentru ca fiul lui adolescent, abia ieşit de pe băncile şcolii de şoferi, să nu apese prea tare pe acceleraţie. Printre celelalte opţiuni tehnologice, la fel de importante, putem enumera sistemul SYNC prin care se poate suna automat la 112, sistemul de detectare a presiunii în pneuri, Safety-Active City Stop, etc. Şi dacă sunteţi cârcotaşi şi spuineţi că aţi mai auzit “d-astea”, vă aducem cu picioarele pe pământ spunându-vă că vorbim de segmentul B în care competitori sunt Dacia Sandero, Skoda Fabia şi VW Polo.


×