x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Scandal în Formula 1

Scandal în Formula 1

de Dragos Stoica    |    11 Iul 2011   •   21:00
Scandal în Formula 1

Vazuta din afara, Formula 1 in­seam­na viteza, spectacol si multi, foarte multi bani. De multe ori insa, deci­zii­le pe care le iau strategii de la boxe provoaca rivalitati acerbe intre pilotii ace­lorasi echipe, care tind sa devina niste adversari ca oricare altii pe pista de concurs.

Asa s-a intamplat du­mi­nica si la Silverstone, cand campionul mondial en-titre Sebastian Ve­ttel a fost presat puternic pe ultimele tururi de coechipierul sau Mark Webber, in momentul cand cei doi ocupau locurile doi si trei, in spatele lui Fernando Alonso. Pentru a proteja mo­no­posturile, cei de la Red Bull au de­cis sa nu riste nimic, iar Webber sa nu-l atace pe Vettel, dar australianul n-a tinut cont. 'Echipa reprezinta lu­crul cel mai important. Pot sa inteleg frustrarea lui Mark, dar, daca situatia ar fi fost invers, echipa ar fi actionat la fel. Le-am permis sa concureze pa­na in acel punct, cu trei tururi inain­tea finalului, apoi am luat cea mai buna decizie, altfel riscau sa ajunga amandoi in parapet. Nu avea rost sa riscam 33 de puncte. Cei doi sunt acum pe primul si pe al doilea loc in clasamentul pilotilor si nu vom face nimic care sa puna in pericol acest lu­cru. A fost evident ca Mark a ignorat ceea ce i-am transmis. Am sa discut cu el intre patru ochi', a spus ieri ma­­na­gerul Red Bull, Christian Horner.

Precedent
Mark Webber suspecteaza Red Bull de faptul ca il protejeaza pe colegul sau german. Anul trecut, in Turcia, cei doi conduceau cursa, iar dupa ce s-au detasat, Vettel a incercat sa-l depaseasca pe Webber, cei doi acro­­sandu-se. Germa­nul a abandonat, iar Webber a tre­buit sa se opreasca la boxe, ob­ti­nand la fi­nal doar locul trei. Tot in 2010 si tot la Silverstone, team-ul a decis ca Vettel sa ia un eleron de la Webber, mo­tivand ca germa­nul era mai bine clasat. Pana la ur­ma, tot australianul a castigat cursa, cu un eleron vechi!

×
Subiecte în articol: formula 1 auto&moto