x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

11 Oct 2005   •   00:00

11 octombrie 2005

C.T., Craiova:
"Sotia mea este persoana cu gradul II de handicap si nu are alte venituri. Eu sunt tot pensionar. Sotia mea primeste o indemnizatie lunara, care, conform Legii 519/2002, ar trebui sa fie in procent de 50% din salariul minim brut pe tara. Este normal? Ce ar trebui sa fac?".

RASPUNS: Ne-am interesat pentru dumneavoastra la Autoritatea Nationala a Persoanelor cu Handicap, de unde am aflat ca, "potrivit prevederilor Legii nr. 343/2004 pentru modificarea si completarea OUG nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, la art. 11, alin. a) este mentionat ca «adultii cu handicap grav sau accentuat, care nu realizeaza venituri din salarii sau pensii, cu exceptia pensiei de urmas, beneficiaza de o indemnizatie lunara de 1.400.000 lei; adultii cu handicap grav sau accentuat care realizeaza venituri din salarii sau pensii, cu exceptia pensiei de urmas, beneficiaza de o indemnizatie lunara de 50%, respectiv de 30% din valoarea indemnizatiei lunare; indemnizatia lunara se indexeaza anual prin hotarare a Guvernului, in raport cu indicele de crestere a preturilor de consum stabilit de Institutul National de Statistica». Incepand cu data de 1 septembrie 2005, valoarea indemnizatiei s-a majorat de la 1.400.000 la 1.500.000 de lei vechi".

Moldovan Traian, Brasov:
"Intre anii 1948 si 1958 am lucrat in unitatile petrolifere-rafinare din Ploiesti. Am lucrat chiar in calitatea de contabil-sef sau sef adjunct. Dupa Revolutie, structura organizatorica s-a schimbat radical. Ma gasesc in situatia de a nu putea obtine adeverintele de salarii necesare pentru recalcularea pensiei. N-am reusit sa aflu nici cine a preluat arhiva. M-am adresat mai multor institute, printre care si la cel al Arhivelor Nationale, insa mi s-a spus peste tot ca nu exista asa ceva. Va rog sa ma ajutati. Unde as putea gasi aceasta arhiva?".

RASPUNS: In legatura cu arhiva nu avem cum sa va ajutam. Oricum, trebuie sa stiti ca, in general, salariile sunt inscrise in carnetul de munca existent - in original sau copie - in dosarul de pensie. Daca salariile nu sunt inregistrate, pot fi dovedite cu adeverinte eliberate, in conditiile legii, de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, Legea 19/2000 prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi, in mod automat, salariul minim pe economie.

Suslanescu Victor, Pitesti, Arges:
"In anul 1972, s-a receptionat si s-a dat in folosinta Blocul 48 Teiuleanu. Cum era si normal, blocul a fost prevazut cu un subsol tehnic pentru conductele de apa rece, calda, coloane ce deservesc apartamentele, incalzire, canal etc. In 1989, Comitetul Judetean PCR a ocupat abuziv atat parterul blocului nostru, unde existau spatiile comune necesare desfasurarii activitatii asociatiei noastre, cat si subsolul tehnic unde fusese depozitata arhiva. Dupa 1990, spatiile au fost amenajate de Asociatia de Proprietari si inchiriate unor societati. In 2005, am fost instiintati ca spatiile respective, conform unei Hotarari de Guvern, sunt proprietate publica a statului si sunt administrate in comun de Prefectura si Consiliul Judetean Arges. Ne-au anuntat ca trebuie sa eliberam locul pe care il ocupam nelegal".

RASPUNS: Potrivit specialistilor de la Liga Asociatiilor de Proprietari - Habitat, "in lipsa unor informatii complete, va comunicam ca in Cartea Tehnica a cladirii se regasesc date privind parametrii de calcul ai cladirii, caracteristicile tehnice, dotarile acesteia si instalatiile si dotarile constituite in indiviziune. Deci va recomandam sa intrati in posesia Cartii Tehnice in cel mai scurt timp. De asemenea, va rugam sa verificati in actul de proprietate al fiecarui apartament cota-parte indiviza inscrisa, care este, conform legii, cota ce corespunde fiecarui apartament din suprafata comuna si care este perpetua, fortata si indivizibila. Aceasta cota-parte indiviza trebuie sa se regaseasca in Acordul de Asociere, intocmit in momentul constituirii Asociatiei de Proprietari, document juridic care defineste suprafata comuna din cadrul condominiului (subsolul, conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, termoficare, energie electrica, casa scarii, podul, spalatoria, uscatoria, teresa (…) acoperis si altele asemenea) - conform prevederilor HG nr. 400/2003, modificata prin HG nr. 1386/2003. In momentul constituirii Asociatiei de Proprietari, care era regimul spatiilor in discutie? Este indicat sa verificati in evidentele Biroului de Carte Funciara care este regimul juridic al proprietatii. Va recomandam sa cereti, in instanta, clarificarea acestei situatii".

PROCEDURA ADOPTIEI INTERNATIONALE
Adoptia internationala a copilului care are domiciliul in Romania poate fi incuviintata numai in situatia in care adoptatorul sau unul dintre sotii din familia adoptatoare care domiciliaza in strainatate este bunicul copilului pentru care a fost incuviintata deschiderea procedurii adoptiei interne.

Cererea de incuviintare a adoptiei se transmite instantei judecatoresti de catre Oficiu - organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, infiintat prin reorganizarea Comitetului Roman pentru Adoptii, cu atributii de supraveghere si coordonare a activitatilor referitoare la adoptie.

Instanta judecatoreasca se va pronunta numai dupa analizarea raportului directiei referitor la existenta altor solicitari similare din partea rudelor copilului pana la gradul IV, cu domiciliul in Romania.

Adoptia internationala presupune deplasarea copilului pe teritoriul statului primitor in urma incuviintarii adoptiei de catre instanta judecatoreasca romana.

ATESTAREA ADOPTATORULUI. Cererile persoanelor sau familiilor care au domiciliul pe teritoriul altui stat, parte a Conventiei de la Haga, si care doresc sa adopte un copil din Romania sunt transmise Oficiului prin intermediul autoritatii centrale competente din statul respectiv sau al organizatiilor sale acreditate.

Cererea adoptatorului sau a familiei adoptatoare este luata in evidenta de Oficiu numai daca autoritatea centrala competenta din statul primitor sau organizatiile sale acreditate si autorizate in conditiile legii atesta ca:
  • a) adoptatorul sau familia adoptatoare indeplineste conditiile de eligibilitate pentru adoptie si este apt sa adopte in conformitate cu legislatia aplicabila in statul primitor;
  • b) adoptatorul sau familia adoptatoare a beneficiat de consilierea necesara in vederea adoptiei in statul primitor;
  • c) este asigurata urmarirea evolutiei copilului dupa adoptie pe o perioada de cel putin 2 ani;
  • d) sunt asigurate servicii postadoptie pentru copil si familie in statul primitor.

    Cererile transmise Oficiului trebuie insotite de urmatoarele documente:
  • a) un raport intocmit de autoritatile competente din statul primitor, cuprinzand informatii cu privire la identitatea persoanelor care doresc sa adopte, capacitatea si aptitudinea lor de a adopta, situatia lor personala, familiala, materiala si medicala, mediul social, motivele care ii determina sa adopte un copil din Romania, precum si cu privire la copiii pe care ar putea sa-i primeasca spre adoptie; concluziile raportului vor fi sustinute prin documentele eliberate de autoritatile competente din statul primitor;
  • b) certificatele de nastere si casatorie si actele de identitate ale persoanelor care doresc sa adopte, in copie legalizata si insotite de traducerea lor legalizata in limba romana;
  • c) cazierele judiciare ale persoanelor care doresc sa adopte;
  • d) raport medical intocmit separat pentru fiecare adoptator;
  • e) actul din care sa rezulte ca exista garantia ca adoptatul are posibilitatea sa intre si sa locuiasca permanent in statul primitor.

    IncuviinTarea adopTiei internaTionale. Pe baza hotararii judecatoresti irevocabile de incuviintare a adoptiei, Oficiul elibereaza, in termen de trei zile de la data comunicarii acesteia, un certificat care atesta ca adoptia este conforma cu normele Conventiei de la Haga.

    Deplasarea adoptatului din Romania in statul de domiciliu al adoptatorului sau al familiei adoptatoare este posibila numai atunci cand hotararea de incuviintare a adoptiei este irevocabila. Adoptatul se deplaseaza numai insotit de adoptator sau de familia adoptatoare, in conditii de siguranta corespunzatoare nevoilor adoptatului.

    Oficiul are obligatia sa urmareasca evolutia copilului si a relatiilor dintre acesta si parintele sau parintii sai adoptivi cel putin 2 ani dupa incuviintarea adoptiei, prin intermediul autoritatii centrale competente sau al organizatiei acreditate ori autorizate din statul de domiciliu al parintilor adoptivi.
  • SCRISOARE DESCHISA PENTRU DOMNUL MINISTRU
    Subsemnata Ursan Valeria, pensionara, domiciliata in Braila, la data de 30.08.2005, m-am adresat dumneavoastra cu rugamintea de a cerceta si sista ilegalitatea de functionare a societatii SC Revital Casimex SRL, cu puncte de lucru in Braila si in peste 20 de alte orase din tara. Respectiva societate dobandeste in mod ilicit venituri necuvenite, afectand prin aceasta bugetul statului. In sesizarea mea mentionam ca am reclamat situatia la ITM Braila si ca nu s-a luat nici o masura si nu inteleg de ce prin raspunsul semnat de doamna director Gabriela Radu, cu nr. 1762 din 30.08.2005, mi se recomanda sa ma adresez aceluiasi inspectorat, unde scrisoarea mea a fost trimisa de dumneavoastra spre rezolvare, neprimind nici un raspuns pana acum.

    Domnule ministru, va rog sa retineti din lecturarea sesizarii mele ca aceasta activitate ilegala, cu intindere in toata tara, se cuvine sa fie sistata si in urma controlului financiar-contabil sa intre in legalitate. Va marturisesc ca imi este foarte greu sa inteleg de ce autoritatile in drept (GF, PC, IF) au ocolit efectuarea verificarilor necesare la aceasta societate. Recunosc ca in adresa anterioara am facut o greseala, spunand ca societatea foloseste munca la negru, deoarece cursantii nu sunt platiti, dimpotriva, platesc fiecare cele 7 milioane de lei cursul, asa incat stabiliti dumneavoastra ce denumire are acest fel de munca. Sunt convinsa ca de data aceasta veti sesiza si celelalte organe in drept asupra activitatii contabile, financiare si raport de munca. Va asigur ca numai dorinta de respectare a legilor ma face sa insist la elucidarea acestui caz, eu necunoscand-o decat din aparitiile tv pe doamna manager Saenciuc Carmen si pot spune ca sunt uimita de abilitatea de a-si face reclama si mai ales de indrazneala de a se sustrage taxelor si impozitelor pe care le datoreaza statului.

    1. Functioneaza fara salariati, cu Carte de Munca si nu stiu de unde a aflat de scrisoarea mea, pentru ca ulterior a facut o angajare;

    2. Induce in eroare pacientii, care, desi achita 300.000 lei pentru fiecare sedinta, sunt folositi ca material didactic pentru cursanti, deci asa-zisul tratament poate fi chiar daunator;

    3. Pacientul plateste 300.000 lei pentru reflexodiagnostic separat, care este efectuat de cursant si normal trebuie stabilit de un medic;

    4. Foloseste cursantul pentru practicarea asa-zisei reflexoterapii, obtinand prin crasa inselatorie venituri neimpozabile.

    Pentru a ma convinge daca aceasta practica este folosita si in alte orase, am luat legatura cu prietenii mei din alte localitati, care mi-au confirmat ca sistemul de lucru este similar.

    Sper ca de aceasta data scrisoarea mea va ajunge la dumneavoastra, veti dispune demararea cercetarilor impreuna cu celelalte organe abilitate, iar in urma acestora, managerul Saenciuc Carmen va fi obligata sa achite bugetului de stat taxele ce trebuiau platite inca de la inceputul infiintarii societatii (anul 2000), situatie ce poate fi stabilita din evidentele contabile detinute de coordonatorii centrelor din toata tara.
    ×
    Subiecte în articol: arhiva jurnalul statul primitor